Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Η ΠΟΣΔΕΠ «θα ζητήσει» και … «εξετάζει» (;!)


Απόφαση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ  για το θέμα της αδειοδότησης από την «υπουργό» Παιδείας των τριάντα (30) «κολεγίων», δηλαδή των κερδοσκοπικών παραμάγαζων που συστηματικά παραπλανούν το κοινό, των από τούδε λεγομένων «Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης - ΚΕΜΕ» (sic). Το πλήρες κείμενο εδώ.


[ … Για όλα τα παραπάνω, η ΠΟΣΔΕΠ αφενός άμεσα  θα ζητήσει (sic) να λάβει γνώση όλου του υλικού, που οδήγησε την Πολιτεία να δώσει τις 30 άδειες στις εν λόγω κερδοσκοπικές επιχειρήσεις  και αφετέρου εξετάζει (sic):

Α) να προσφύγει εναντίον των μητρικών Πανεπιστημίων των επιχειρήσεων που λειτουργούν με σχέση δικαιόχρησης (franchising) με ξένα Πανεπιστήμια, ενώπιον των αρμόδιων εποπτευόντων διοικητικών φορέων τους, καθώς και ενώπιον των δικαστηρίων των χωρών όπου αυτά εδρεύουν.

Β) τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων να επανεξετάσει το όλο ζήτημα, γνωρίζοντας ότι οι μέχρι σήμερα αποφάσεις του εκδόθηκαν  με αποδεδειγμένα ελλιπέστατη νομική υπεράσπιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου και των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Γ) τους τρόπους ενεργοποίησης των αιτήσεων ακύρωσης που έχουν ήδη κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μαζί με άλλους φορείς των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένου και του ενδεχόμενου κατάθεσης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων περί απαγόρευσης εγγραφών στα Κολέγια, ώστε να αποφευχθούν πιθανά τετελεσμένα.

Δ) την διοργάνωση Συνεδρίου μαζί με την ΟΣΕΠ-ΤΕΙ το φθινόπωρο στην Αθήνα με θέμα «Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση – Μεταλυκειακή Εκπαίδευση και Κατάρτιση – Επαγγελματικά Δικαιώματα - Πιστοποίηση Προσόντων». Στο συνέδριο αυτό θα κληθούν να συμμετάσχουν ενεργά όλες οι Επαγγελματικές Ενώσεις, τα Επιμελητήρια, οι Επιστημονικές Ομοσπονδίες, η Πολιτεία με τους φορείς της  και άλλοι εμπλεκόμενοι καθώς και συνάδελφοι από το εξωτερικό με εγνωσμένη γνώση και εμπειρία στα θέματα αυτά. … ]

Καλά κρασιά !
.

Το τοτέμ της «απελευθέρωσης»


(
Αυγή 28/07/10)


Μα πού ζούμε; Είναι δυνατόν εν έτει 2010 μια κοινωνική κατηγορία να βραχυκυκλώνει όλες τις υπόλοιπες "στεγνώνοντας" την αγορά; Να ζημιώνεται η οικονομία σε δύσκολες ώρες, να μην κινούνται τα Ι.Χ.; Τι, τέλος πάντων, είναι αυτοί οι φορτηγατζήδες; "Επιχειρηματίες" δεν τους λες, "εργαζόμενους" δεν τους κάνεις. Μήπως έφθασε η ώρα να βγουν από τη μέση;
Αν δεν είναι πρωτοφανής, είναι σπάνια η ομοθυμία με την οποία πολιτική εξουσία, κοινή γνώμη και εκφραστές της καταδικάζουν μια κοινωνική ομάδα και συνηγορούν υπέρ των στόχων της πρώτης. Η καταδίκη φαίνεται να έχει ρατσιστικά χαρακτηριστικά: Υποβάθμιση του "άλλου" για να ανυψωθεί το "εγώ".
Πέραν, όμως, των ρατσιστικών χαρακτηριστικών, που προφανώς δεν είναι χωρίς σημασία, το "δίκιο" είναι όλο με την άλλη πλευρά; Με την κυβέρνηση και τον κ. Μίχαλο;
Σε κάθε περίπτωση "απελευθέρωσης", είτε πρόκειται για "αγορά" είτε για "επάγγελμα", το επιχείρημα είναι το ίδιο και εξαντλείται στο αξίωμα: Με την απελευθέρωση θα τονωθεί ο ανταγωνισμός και θα πέσουν οι τιμές. Τελεία, παύλα.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων, το επιχείρημα είναι αστείο. Συνήθως διότι της απελευθέρωσης έπονται διάφορα τραστ και καρτέλ. Εν προκειμένω, είναι ορατό ότι θα δημιουργηθούν ορισμένες εταιρείες που θα ελέγξουν και τις τιμές. Ήδη το επάγγελμα δεν είναι τόσο κλειστό όσο θέλουν κάποιοι να υποστηρίζουν. Προχθές, για παράδειγμα, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε (Mega) ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξεμείνουν τα πρατήρια από καύσιμα, αφού οι εταιρείες έχουν δικά τους βυτία τροφοδοσίας, τα οποία δεν εξαρτώνται από την απεργία, ή, όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, οι εταιρείες πηγαίνουν και παίρνουν μεταφορείς από τη Βουλγαρία και σε μικρότερες τιμές. Άρα, ούτως ή άλλως, κάποιου είδους "απελευθέρωση" υπάρχει, την επιβάλλει η αγορά και η παγκοσμιοποίηση. Προς τι, λοιπόν, πρέπει να υποστηριχθεί η πλήρης και βίαια "απελευθέρωση" με έξωθεν (κρατική) παρέμβαση; Εν τέλει, αν πρέπει να επιβληθεί η ελεύθερη αγορά, γιατί αυτό να μη γίνει με τους κανόνες της;
Αν στην ελεύθερη αγορά "όλα έχουν την τιμή τους", θα μπορούσε απλώς να αποτιμηθεί η αξία της άδειας των μεταφορέων και να καταβληθεί η σχετική αποζημίωση.
Υπάρχουν και προκλητικότερες "απελευθερώσεις". Ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι αν τα πρατήρια απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 200 μέτρα, θα πέσουν οι τιμές των καυσίμων;
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails