Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009

Η νοσταλγία της φευγαλέας πληροφορίας


Τέτοιες μέρες που είναι και δεν μπορώ να αφήσω το πληκτρολόγιο ... Έγραψα δύο posts από αυτά που δεν πολυσυνηθίζω, ένα για την καλλιτεχνική έκθεση σε εκκλησία όπου με αφορμή αυτή ομολογείται ότι το πρόβλημα είναι η σταύρωση ενός ανθρώπου (!) και το άλλο είναι η έμμεση επιβράβευση των πρωταγωνιστών της καθολικά καταδικασμένης υπόθεσης της ζαρντινιέρας.

Όμως αυτό που με απασχολεί τις τελευταίες ώρες είναι οι πραγματικές δυνατότητες επικοινωνίας που υπάρχουν μέσα στο περιβάλλον των blogs. Η εμπειρία που έχω τους τελευταίους μήνες όπου και αποφάσισα να λειτουργήσω αυτό το blog, είναι πραγματικά ... καταιγιστική.

Είναι φυσικά ενδιαφέρουσα και γοητευτική η συνεχής ανταλλαγή απόψεων που γίνεται μέσα στα ίδια τα πλαίσια του blog με τις αναρτήσεις και τα σχόλιά του. Άλλες φορές εύστοχο άλλες αδιάφορο ή εχθρικό ή πραγματικά ‘φωτισμένο’ ή γεμάτο χιούμορ και σκανδαλιά, ένα σχόλιο από τακτικό αναγνώστη ή περαστικό ανώνυμο κινεί πάντα το ενδιαφέρον !

Το ζήτημα όμως που θέλω να θίξω είναι πέρα από την συνήθη καθημερινή λειτουργία του blog, είναι ο πραγματικός κατακλυσμός από νέα πρόσωπα, πληροφορίες απόψεις, εικόνες και αισθήματα που βλέπω μπροστά στα μάτια μου κάθε φορά που διαβάζω φίλους bloggers ή ψάχνω για κάποια πληροφορία. Μπορεί κάποιος να αισθανθεί πραγματική λύπη ή απογοήτευση απλά και μόνο γιατί κάποια στιγμή αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει όσο τακτικά θα ήθελε τις αναρτήσεις φίλων, ότι δεν είναι δυνατόν να σχολιάσει επιτυχημένες αναρτήσεις με τον τρόπο που πραγματικά τους αξίζει.

Σε ποιόν φίλο έγραψα εκείνο το σχόλιο το πρωϊ, που είδα αυτό το άρθρο που πραγματικά με ενδιαφέρει; τι καταπληκτικό Video υπήρχε για το θέμα ‘τάδε’ αλλά ... που, πού το είδα;

Βρίσκεσαι συχνά με την αίσθηση ότι περνά μπροστά από τα μάτια σου ένα υπέροχο ποτάμι πληροφορίας, φιλίας και ζωντάνιας αλλά εσύ μόνο λίγες σταγόνες, μόνο μια ελάχιστη, μικρή γεύση μπορείς να ‘δρέψεις’, λίγα, πολύ λίγα μπορείς να συνεισφέρεις !

Είναι ίσως ένα μικρό τίμημα σε αντιστάθμισμα της νέας εποχής που ανατέλλει, η πίκρα που αισθάνεται κανείς από την εκ’ των πραγμάτων ‘περιορισμένη’ πρόσβαση που έχουμε σ΄ αυτό το ασύλληπτο παιχνίδισμα της γνώσης και της γνώμης. Περιορισμένη μόνο από τα όρια του δικού μας νου.

Στην 'πίκρα' αυτή εγώ απονέμω τον τίτλο : ... η νοσταλγία της φευγαλέας πληροφορίας ...
.

... αλλά δικαιοσύνη με κάθε τρόπο !


"Ειρήνη αν είναι δυνατόν αλλά δικαιοσύνη με κάθε τρόπο !"
(Αριστείδης ο δίκαιος, 540 – 468 πΧ)

Προαγωγή σε αντιστράτηγο της ΕΛ.ΑΣ. και τοποθέτησή του ως Γενικού Επιθεωρητή Βόρειας Ελλάδας πήρε ο, κατά την διάρκεια των συμβάντων της «ζαρντινιέρας» Διευθυντής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, κύριος Στέργιος Αποστολίδης,

Όταν έγιναν τα γνωστά επεισόδια της «ζαρντινιέρας», ο κύριος Στέργιος Αποστολίδης υπέγραψε το πρώτο υπηρεσιακό σήμα, ανήμερα 17 Νοεμβρίου 2006, που αναφερόταν σε «αυτοτραυματισμό» του Αυγουστίνου Δημητρίου.

Παράλληλα, βγήκε στο δελτίο ειδήσεων του Mega, στις 20 Νοεμβρίου 2006, να υπερασπιστεί την εκδοχή της «ζαρντινιέρας» ενώ προβαλλόταν ταυτόχρονα το βίντεο που σόκαρε το Πανελλήνιο. Ουδείς μέχρι τώρα ελέγχθηκε πειθαρχικά ή ποινικά για διαβεβαιώσεις στα διάφορα αστυνομικά έγγραφα στις 17 και 18 Νοεμβρίου 2006, όπου υιοθετείτο η εκδοχή της «ζαρντινιέρας».

πληροφορία εδώ
αρχικό post εδώ
.

Όταν ο Jean Michel di Falco αγάπησε τον Paul Fryer


Συγκλονιστικά τα λόγια του ιερέα Jean Michel di Falco:

«Το σκάνδαλο δεν είναι εκεί που το περιμένουμε. Ήθελα να δείξω ότι ουσιαστικά το σοκ που μας προκαλεί ένα τέτοιο θέαμα προέρχεται από το γεγονός ότι ένας άνθρωπος πεθαίνει πάνω σε ένα σταυρό. Από συνήθεια και μόνο έχουμε καταλήξει να μην βιώνουμε κανένα συναίσθημα για κάτι πραγματικά σκανδαλώδες όπως είναι η σταύρωση».

Περισσότερα εδώ , Image: Paul Fryer
.

Οι αιώνιοι εραστές της νόησης


Τα ονόματα των ανθρώπων που κάποτε θεμελίωσαν την χρήση της ανθρώπινης σκέψης ως εργαλείο αναζήτησης της αλήθειας, φαντάζουν σε όλους μας μεγαλειώδη και σεβάσμια.

Όμως πολλές φορές υπάρχει σύγχυση τόσο σχετικά με την προσφορά του καθ’ ενός από τους μεγάλους αυτούς όσο και με την εποχή και το συγκεκριμένο φιλοσοφικό ρεύμα στο οποίο ανήκε.

Από πάρα πολύ καιρό μου είχε γεννηθεί η επιθυμία μιας στοιχειώδους και κατά το δυνατόν απλής καταγραφής των ρευμάτων αλλά και των αντίστοιχων φιλοσόφων.

Διαβάζοντας από εδώ και από εκεί βρήκα την παρακάτω συστηματοποίηση στο πολύ ενδιαφέρον site mousa . Πιστεύω ότι αποτελεί μια γενικώς αποδεκτή και σχετικά απλή ‘σχηματική’ παρουσίαση :

01 - ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟΙ [ 700 – 475 ]
Ηράκλειτος, Ανάχαρσις, Μύσων, Επιμενίδης, Φερεκύδης
[01] [02] [03] [04] [05]

02 - ΕΛΕΑΤΕΣ [ 600 – 430 ]
Ξενοφάνης, Παρμενίδης, Ζήνων, Μέλισσος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07]

03 - ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ [ 600 – 400 ]
Αναξίμανδρος, Αναξιμένης, Αναξαγόρας, Αρχέλαος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08]

04 - ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ [ 600 – 355 ]
Πυθαγόρας, Εμπεδοκλής, Τηλαυγής, Αρχύτας, Αλκμαίων, Φιλόλαος, Εύδοξος, Επίχαρμος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09] [10] [11]

05 - ΣΟΦΙΣΤΕΣ [ 500 – 400 ]
Πρωταγόρας, Μένων, Εύηνος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08]

06 - ΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ [ 470 – 310 ]
Σωκράτης, Αισχίνης, Αλκιβιάδης, Ξενοφών
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07]

07 - ΜΕΓΑΡΙΚΟΙ [ 450 -320 ]
Ευκλείδης, Στίλπων
[01] [02] [03] [04]

08 - ΚΥΝΙΚΟΙ [ 450 – 300 ]
Αντισθένης, Διογένης, Κράτης, Βίων, Μήτροκλης
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09]

09 - ΑΤΟΜΙΚΟΙ [ 450 – 270 ]
Λεύκιπος, Δημόκριτος, Επίκουρος
[01] [02] [03] [04] [05] [06]

10 - ΚΥΡΗΝΑΪΚΟΙ [ 450 – 100 ]
Αρίστιπος, Αννίκερις, Ηγησίας, Θεόδωρος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07]

11 - ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΙ [ 430 – 190 ]
Πλάτων, Σπεύσιπος, Ξενοκράτης, Κράτης, Κράντωρ, Αρκεσίλαος, Λακύδης, Καρνεάδης, Κλειτόμαχος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09] [10] [11] [12] [13]

12 - ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΟΙ [ 400 – 200 ]
Αριστοτέλης, Θεόφραστος, Στράτων, Λύκων, Δημήτριος, Ηρακλείδης, Διόδωρος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09] [10] [11] [12]

13 - ΣΚΕΠΤΙΚΟΙ [ 360 – 230 ]
Πύρρων, Τίμων
[01] [02] [03] [04]

14 - ΣΤΩΙΚΟΙ [ 340 – 100 ]
Ζήνων, Αρίστων, Ήριλλος, Διονύσιος, Κλεάνθης, Χρύσιππος, Αρχέδημος, Απολλόδωρος
[01] [02] [03] [04] [05] [06] [07] [08] [09] [10] [11] [12] [13]
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails