Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2010

Καταδικασμένοι να μην πτωχεύσουμε


(... με αφορμή μια ερώτηση φίλου)

Κατά την άποψή μου, όπως άλλωστε και των περισσότερων, μια πτώχευση της Ελλάδας είναι κάτι ανέφικτο και εντελώς απίθανο.
Αυτό διότι σε μια τέτοια περίπτωση αυτοί που θα έχαναν πάρα πολλά είναι οι πανίσχυροι πιστωτές - με το αζημίωτο - της χώρας μας.
Αυτοί οι ίδιοι – οι πιστωτές – είναι που πρώτοι και καλύτεροι δεν θα αφήσουν την χώρα να πτωχεύσει.
Μιλώ για τους Γάλλους με αγορασμένα τα 75 δις του χρέους μας, τους Γερμανούς με 50 δις, τους Ελβετούς με 20 δις, τις ΗΠΑ με 20 δις κλπ
(οι αριθμοί είναι με σχετική προσέγγιση και αφορούν στο συνολικό Δημόσιο χρέος που κυμαίνεται γύρω στα 300 δις).
Θα προτιμούσαν να επιβάλλουν ακόμη πιο επαχθείς και αντιλαϊκούς όρους μέχρις απόλυτης εξόντωσης του πληθυσμού παρά να αφήσουν την χώρα να πτωχεύσει. Άλλωστε ο συμβολισμός ενός τέτοιου παραδείγματος θα ήταν και είναι, πολύ χρήσιμος στους νεοφιλελεύθερους τυφλίτες.

Μια πτώχευση της Ελλάδας θα ισοδυναμούσε με πάρα πολύ σκληρές μέρες για τον λαό της αλλά – ταυτόχρονα - και με ευκαιρίες επαναδιαπραγμάτευσης του χρέους μας από μηδενική βάση !
Δεν διαθέτουμε τους ηγέτες που έχουν την ανεξαρτησία (από τους έξω) και τα κότσια για να τολμήσουν κάτι τέτοιο.
Αν έκαναν έναν τέτοιο χειρισμό δεν θα τολμούσαν να εμφανιστούν μπροστά στους πάτρωνές τους (και πιστωτές μας) αφού σε αυτούς χρωστούν τις θέσεις και την ισχύ τους.
.

ΜΑΝ - Έλληνες Ευρωπαίοι

GODINA OD POČETKA NATO BOMBARDOVANJA


(πρόκειται για το πιστόλι που μας έβαλαν πάνω στο τραπέζι)

Πριν έντεκα χρόνια τα Βαλκάνια μεταβλήθηκαν σε μια εύπλαστη - από ΗΠΑ και Γερμανία - μάζα από καταστροφή και αίματα. (βλ. macedoine)

Ο σημερινός διασυρμός της Ελλάδας και το ‘ξεφόρτωμά’ της σους οικονομικούς εγκληματίες του ΔΝΤ αποτελεί το επιστέγασμα της δεκαετίας.

Φοβάμαι να φανταστώ τι θα λέμε τέτοιες μέρες του 2020.

Κανείς δεν βρέθηκε να πει κάτι για τις πολιτιστικές και γεωπολιτικές επιπτώσεις που έχει η εγκατάλειψη της Ελλάδας.

Δεν χωράνε ποια άλλα προβλήματα ! Μακεδονικό, Αιγαίο, Θρακικό, Κύπρος και τώρα άγρια ύφεση και ΔΝΤ, πρόκειται για πολλαπλό βιασμό.

Ο βιασμός της Ελλάδας με όλους τους δυνατούς τρόπους που εκτελέστηκε μεθοδικά και αδίστακτα από τα γεράκια των ΗΠΑ και της Μέρκελ ίσως να σημάνει την ανεπανόρθωτη διολίσθηση της Ευρώπης στην εποχή της βαρβαρότητας.
.

Είναι πολλά τα λεφτά Ιερώνυμε


Δέκα πολυώροφα κτίρια και πέντε οικόπεδα στις ακριβότερες περιοχές-«φιλέτα» της Θεσσαλονίκης έχει στην ιδιοκτησία της η κεντρική διοίκηση της Εκκλησίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από την εκμετάλλευση των δέκα ακινήτων η Εκκλησία εισπράττει ετησίως περίπου 3,5 εκ. ευρώ, οπότε θα πληρώσει γι’ αυτά 700.000 ευρώ φόρο.

Της Φιλομήλας Δημολαΐδου

Τα ακίνητα αυτά, τα οποία και παρουσιάζει η εφημερίδα «Θεσσαλονίκη», αφορούν μόνο την περιουσία της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ) και όχι των μητροπόλεων και των μοναστηριών. Για παράδειγμα, στις τελευταίες περιπτώσεις ανήκει το τετραώροφο πάρκινγκ του εμπορικού κέντρου «Πλατεία» το οποίο αγόρασε η Μονή Φιλοθέου του Αγίου Όρους έναντι περίπου 18,5 εκ. ευρώ.

Παράλληλα, για όσους θέλουν να εκμισθώσουν χώρους για επαγγελματική χρήση ή κατοικία καλό είναι να γνωρίζουν ότι η ΕΚΥΟ δημοπρατεί αύριο 36 ακίνητα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης (περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.ekyo.gr).

ΚΤΙΡΙΑ

1. ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙΟΥ 4 ΚΑΙ ΓΩΝΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ δεσπόζει οκταώροφο κτίριο με το σήμα της Βεργίνας και το σύνθημα «Η Μακεδονία είναι Ελλάδα». Στο κτίριο, όπου στεγάζεται η ΕΚΥΟ, 45 γραφεία και τρία καταστήματα, δημοπρατούνται αύριο τα εξής ακίνητα: ημιυπόγειο κατάστημα 1, διαμερίσματα Δ72, Δ73, Δ52, Δ41, Δ43, Δ44 και Δ62.
2. ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ υπάρχει οκταώροφο κτίριο (3.500 τ.μ. με δύο καταστήματα). Εκεί η νομαρχία Θεσσαλονίκης μισθώνει χώρο για τη διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών-διεύθυνση Πολεοδομίας, ενώ ακριβώς απέναντι νοικιάζει και ένα λυόμενο κτίριο, για να στεγάσει το 1ο εσπερινό γυμνάσιο.
3. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ, σχεδόν στο ύψος της οδού Εθνικής Αμύνης οκταώροφο είναι και το κτίριο όπου στεγάζεται η ΔΕΗ.
4. ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ το κτίριο του ξενοδοχείου «Εγνατία», 1.500 τ.μ.
5. ΒΑΛΑΩΡΙΤΟΥ 10 οκτώ όροφοι και 3.500 τ.μ., που ενοικιάζονται κυρίως σε βιοτέχνες, ανήκουν επίσης στην εκκλησία.
6. ΣΤΗΝ ΟΔΟ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΧΑΤΖΗ βρίσκεται πολυκατοικία οκτώ ορόφων με την καλύτερη θέα της πόλης.
7. ΟΔΟΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΣΟΦΟΥΛΗ 54-56. Στο πενταώροφο κτίριο στεγάζονται 20 διαμερίσματα και ένα κατάστημα. Και εδώ δημοπρατούνται αύριο για επαγγελματική χρήση και κατοικία τα διαμέρισμα Α1, Β4, Γ1, Γ4, Γ3, Δ2, Δ3 και Ε1.
8. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 83 υπάρχουν οκτώ διαμερίσματα και δύο καταστήματα. Σε αυτό το κτίριο δημοπρατείται αύριο ισόγειο κατάστημα με υπόγειο.
9. ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΔΩΝ Β. ΟΛΓΑΣ ΚΑΙ Π. ΣΥΝΔΙΚΑ. Το τριώροφο διατηρητέο όπου στεγάζεται η τροχαία.
10. ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 10, Πολυώροφο κτίριο
11. ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΤΣΙΜΙΣΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ το οικόπεδο όπου υπάρχει το υπαίθριο πάρκιγκ στη ανήκει στην εκκλησία.
12. ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΑΣ», επί της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, υπάρχει το οικόπεδο όπου στεγάζονταν τα πρώην Μάρμαρα Μόσχου και ήταν χαρακτηρισμένο για σχολική στέγη. Μόνο στο δήμο Θεσσαλονίκης έχουν αποχαρακτηριστεί τουλάχιστον τέσσερα οικόπεδα, τα οποία προορίζονταν για σχολεία και ανήκουν στην εκκλησία (Αλεξανδρείας-25ης Μαρτίου-Β. Όλγας-Φιλελλήνων, Βασ. Σοφίας-Τσιμισκή-Δαγκλή-Τσόπελα, Πραξαγόρα-Εφέσου-Επιγόνου-Ερέτριας, Χατζή-Μ. Αλεξάνδρου-Φιλοποίμενος-Χάλκης). Δεσμευμένα για σχολική χρήση είναι άλλα τέσσερα οικόπεδα της εκκλησίας (Φ. Εταιρείας-Μαργαρίτη-Εθνικής Αμύνης-Μανουσογιαννάκη, Ολύμπου-Αγ. Σοφίας-Συντ. Αβδελά-Ιασωνίδου, Ανδ. Γεωργίου-Κεφαλληνίας-Βερμίου-Εμπ. Σιδηρ. Σταθμού, Σαρανταπόρου-Β. Γεωργίου-Μπιζανίου-Σπάρτης).
13. ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ 179 το οικόπεδο, 1.000 τ.μ. στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το υπαίθριο βενζινάδικο, ανήκει στην εκκλησία.
14. ΟΛΥΜΠΟΥ 106 το κτίριο που στέγαζε τον πρώην κινηματογράφο «ALEX», 500 τ.μ.
15. ΗΠΕΙΡΟΥ 25, πίσω από το «Θεαγένειο», η Εκκλησία σκοπεύει να κατασκευάσει ξενώνα για τους συγγενείς των καρκινοπαθών του νοσοκομείου. Ήδη έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την ανέγερση επταώροφου κτιρίου κατοικιών με υπόγειο χώρο στάθμευσης, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»
.

Σεβασμός στην θρησκευτική πίστη; Ασφαλώς όχι !

από το freeinquiry

  Η ιδέα του να λειτουργούμε βάσει του σεβασμού μας προς την θρησκεία θυμίζει την εντολή του Μωσαϊκού νόμου: «Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου». Ας υποθέσουμε όμως, ότι ο πατέρας σου και η μητέρα σου είναι εγκληματίες· δεν θα άξιζαν τον σεβασμό σου. Θα πρέπει λοιπόν να σεβόμαστε τους θρησκευόμενους ανθρώπους; Ναι, εφʼ όσον δεν είναι αντικοινωνικοί και δεν σκοπεύουν να επιβάλουν τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις στους άλλους.
     Ωστόσο, ακόμη κι αν τους σεβόμαστε ως άτομα που ζουν ευπρεπώς και δεν ενοχλούν τους συνανθρώπους τους, δεν μπορούμε να σεβόμαστε τις πεποιθήσεις τους. Η θρησκευτική πίστη, που σημαίνει ισχυρή πεποίθηση σε κάτι παρά την απουσία απόδειξης, αποτελεί προδοσία της ανθρώπινης ευφυίας, υπονομεύει την επιστημονική γνώση και την καλλιέργεια ήθους. Σε περίπτωση που υπήρχαν σοβαρές αποδείξεις για τα δόγματά τους, τότε δεν θα επρόκειτο για πίστη αλλά για γνώση.

    Θα πρέπει βεβαίως να δείξουμε κάποια επιείκεια στους σκεπτικιστές του Μεσαίωνα, που ισχυρίζονταν, ότι σέβονταν το Χριστιανισμό, προκειμένου να γλυτώσουν το κάψιμο στην πυρά, και τους αποστάτες του Μουσουλμανισμού, οι οποίοι ζουν σε χώρες, όπου η έλλειψη πίστης στον Μουσουλμανισμό θεωρείται βαρύ αδίκημα. Εμείς όμως, που ζούμε σε μία σχετικά φιλελεύθερη κοινωνία, δεν έχουμε δικαιολογία. Για την ακρίβεια εμείς έχουμε χρέος να στηρίξουμε τα θύματα της θρησκευτικής καταπίεσης, όπου γης, βγαίνοντας από το «ευυπόληπτο» καβούκι μας και εκφράζοντας ευθαρσώς τις απόψεις μας. Η ελευθερία του λόγου είναι πιο σημαντική από τον σεβασμό.

    Οι απολυταρχικοί
εξτρεμιστές
οποιασδήποτε θρησκείας
θέτουν την πίστη
ως το πρωταρχικό ζητούμενο
και αδιαφορούν παντελώς
για την ελευθερία.
Aκολουθούν
η λογοκρισία και η βία.

    
     Ο σκεπτικισμός είναι ζήτημα ανάλογης βαρύτητας, διότι είναι η πύλη που οδηγεί στην γνώση· χωρίς όμως την ελεύθερη εκφορά του λόγου, ούτε οι ιδέες των σκεπτικιστών διαδίδονται, ούτε επιτυγχάνεται η ελεύθερη πρόσβαση στην γνώση.

     Δεν μπορεί να υπάρχει πραγματική θρησκευτική ελευθερία χωρίς ελευθέρωση από τα δεσμά της θρησκείας, πράγμα που εμπίπτει στην αντίληψη περί ελεύθερου λόγου.
     Όπως έγραψε ο Τζ. Σ. Μιλλ, καμμία ιδέα δεν μπορεί να καταξιωθεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα έκφρασης της αντίθετης άποψης.
     Στην έννοια του ελεύθερου λόγου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα των ανθρώπων να γελούν με τις παράλογες ιδέες. Πράγματι το γελοίο –των σατιρικών καρτούνς του Μωάμεθ συμπεριλαμβανομένων– αποτελούσε ανέκαθεν σημαντικό στοιχείο της ελεύθερης ανταλλαγής ιδεών σχετικά με οποιοδήποτε θέμα και όχι μόνο όσον αφορά στην θρησκεία. Χωρίς αυτήν την ελεύθερη ανταλλαγή δεν θα υπήρχε πρόοδος στην γνώση και στην κοινωνία.
     Οι απολυταρχικοί εξτρεμιστές οποιασδήποτε θρησκείας η αίρεσης θέτουν την πίστη ως το πρωταρχικό ζητούμενο και αδιαφορούν παντελώς για την ελευθερία. Στην ημερησία διάταξη ακολουθούν η λογοκρισία και η βία. Σε μία κοινωνία, όπου κυριαρχεί η θρησκευτική ορθοδοξία, δεν υπάρχει θρησκευτική ελευθερία.
     Παρεμπιπτόντως το ξέσπασμα βίας, που προκλήθηκε από τα δανέζικα καρτούνς, σχεδιάστηκε από φανατικούς ισλαμιστές, οι οποίοι δημοσίευσαν σε μουσουλμανικές χώρες μία υπερβολική εκδοχή τους τέσσερις μήνες μετά την δημοσίευση των πρωτοτύπων.

    Συζήτησα το θέμα με αρκετούς μετριοπαθείς μουσουλμάνους, οι οποίοι, ενώ σε γενικές γραμμές κατεδίκαζαν την βία, προσέθεταν: «Οι άνθρωποι όμως δεν πρέπει να προσβάλλουν την θρησκεία». Γιατί όχι; Κανείς δεν καταγγέλλει την διακωμώδηση των πολιτικών απόψεων, για τις οποίες δικαιούμαστε να προχωρήσουμε σε ελεύθερο διάλογο. Στην πραγματικότητα αληθινός σεβασμός για την θρησκεία θα επέτρεπε τον ελεύθερο διάλογο ούτως, ώστε να αναδειχθεί η αλήθεια. Προς το παρόν όμως η θρησκεία γίνεται αποδεκτή ως θέσφατο, και δεν υπάρχει περιθώριο για πραγματική έρευνα και ελεύθερο λόγο. Αυτό σημαίνει, ότι οι θρησκευόμενοι άνθρωποι συνειδητοποιούν, ότι δεν μπορούν να σταθούν σε μία έλλογη συζήτηση.

     Οι πολιτικοί και άλλοι δημόσιοι λειτουργοί μας λένε, ότι δεν είναι πολιτικώς ορθό να αποκαλούμε τους μουσουλμάνους που προκάλεσαν τους βομβαρδισμούς του Λονδίνου (7 Ιουλίου 2005) μουσουλμάνους τρομοκράτες. Όμως όλοι γνωρίζουμε, ότι ήταν μουσουλμάνοι και μάλιστα φανατικοί. Η πίστη τους, ότι τους μάρτυρες του Αλλάχ περιμένει μία ευδαίμων μετά θάνατον ζωή, είναι μία άλλη πλευρά του προβλήματος και από την στιγμή που είναι ακλόνητη, εκείνο που ίσως χρειαζόμαστε είναι ένας αγιατολλάχ, ο οποίος με την βοήθεια του Κορανίου θα τους πείσει, ότι οι βομβιστές αυτοκτονίας θα πάνε στην Κόλαση (η ότι τέλος πάντων ο Παράδεισος ξέμεινε από παρθένες).
     Αν και θα πρέπει να προσέξουμε να μην στραφούμε εναντίον των φιλήσυχων μελών της μουσουλμανικής βρεταννικής κοινότητας, ωστόσο δεν θα πρέπει να ακολουθήσουμε την πολιτική που ακολούθησαν διαδοχικές βρεταννικές κυβερνήσεις στο παρελθόν. Για παράδειγμα το 1989 οι ιμάμηδες επικήρυτταν επʼ αμοιβή μέσω του BBC τον Σαλμάν Ρουσντί και όμως δεν διώχθηκαν για προτροπή σε έγκλημα.




    Σε μια σκηνή –σκηνοθετικό εύρημα– της όπερας Ιδομενέας του Μότσαρτ, η οποία επρόκειτο να παρουσιαστεί στην Όπερα του Βερολίνου, ο πρωταγωνιστής τοποθετούσε σε τέσσερις καρέκλες τα κομμένα κεφάλια του Ποσειδώνα, του Χριστού, του Βούδδα και του Μωάμεθ. Εξ αιτίας του φόβου αντιδράσεων φανατικών ισλαμιστών η Διεύθυνση της Όπερας επέλεξε την αυτολογοκρισία και ματαίωσε την παράσταση.

  Οι βομβιστές αυτοκτονίας της 7ης Ιουλίου ήταν νεαροί μουσουλμάνοι, οι οποίοι γεννήθηκαν στην Μ. Βρεταννία, τρεις εκ των οποίων αναγνωρίσθηκαν αμέσως μετά τον θάνατό τους. Τουλάχιστον ένας από αυτούς συνήθιζε να πηγαίνει στο τζαμί του Φίνσμπουρυ, όπου ο Αμπού Χαμζά έκανε επί οκτώ έτη κηρύγματα μίσους και βίας και προέτρεπε νέους άνδρες να διαπράξουν εγκλήματα (κάτι το οποίο ήταν γνωστό στις Αρχές). Η Υπηρεσία Δίωξης άρχισε τις διαδικασίες ποινικής του δίωξης μόλις το 2004, κι αυτό επειδή οι ΗΠΑ ζητούσαν την έκδοσή του στην χώρα τους, προκειμένου να δικαστεί για εκλήματα που είχε διαπράξει εναντίον τους.


    Eίναι  αδύνατον
να σεβόμαστε
μία ιδεολογία,
την οποία
η λογική μας απορρίπτει
ως πρόληψη,
πόσω μάλλον,
όταν πρόκειται
για επικίνδυνη πρόληψη.
     Είναι προφανές, ότι είναι αδύνατον να σεβόμαστε μία ιδεολογία, την οποία η λογική μας απορρίπτει ως πρόληψη, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για επικίνδυνη πρόληψη. Κατά συνέπεια πρέπει να υποκριθούμε, ότι σεβόμαστε την θρησκεία χάριν του «πολιτικώς ορθού». Όταν ιδεολογίες αυτού του είδους, που παριστάνουμε ότι σεβόμαστε, επιτρέπεται να εμφυτευθούν σε παιδιά, τα οποία ενδεχομένως να γίνουν βομβιστές αυτοκτονίας χάριν αυτών, τότε η υποκρισία μας μετατρέπεται σε συνενοχή στην ψυχική και πνευματική κακοποίηση των παιδιών, στην καταπίεση των γυναικών, ακόμη και προτροπή σε τρομοκρατικές πράξεις. Αυτό είναι ένα έγκλημα, το οποίο διαπράττουν συστηματικά οι πολιτικοί μας χάριν των ψήφων. Ιδρύουν σχολεία, τα οποία προάγουν την μύηση των παιδιών σε μία ορισμένη θρησκεία, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα κρατική υποστήριξη, ενώ οι ίδιοι ασπάζονται κάποιο άλλο δόγμα και είναι δέσμιοι άλλου είδους προλήψεων.


    Μας λένε, ότι δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε το Ισλάμ για τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Νέα Υόρκη, την Μαδρίτη και το Λονδίνο ούτε για τις βίαιες αντιδράσεις ωρισμένων στην δημοσίευση των σκίτσων του Μωάμεθ. Είναι σαν να ισχυριζόμαστε, ότι ο Χριστιανισμός δεν είχε καμμία σχέση με την Ιερά Εξέταση. Στο Ευαγγέλιο ο Ιησούς διαρκώς τονίζει, ότι το σωστό ταυτίζεται με την πίστη στο πρόσωπό του. Ο Θωμάς Ακυινάτης έλεγε, ότι «το να μην πιστεύεις συνιστά την μεγαλύτερη αμαρτία», και ουδείς διανοούνταν να το αμφισβητήσει. Είναι προφανές, ότι η Ιερά Εξέταση, οι Σταυροφορίες, το κάψιμο των μαγισσών, των αιρετικών και των Εβραίων – όλα είναι έργα του Χριστιανισμού. Η διενέργεια μαρτυρίων δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, πράξη κάποιων κακών ανθρώπων που διασύρουν μία καλή θρησκεία. Η δίωξη των σκεπτικιστών απορρέει από το ότι οι χριστιανοί συνδέουν την πίστη με την σωτηρία, ας μην αναφερθούμε στην φρικτή ιδέα, ότι ο Θεός θα μπορούσε να τιμωρήσει ολόκληρη την ανθρωπότητα για την μη πίστη μερικών.

     Ο Μωάμεθ συνέχισε το «έργο» του Ιησού, και στο Κοράνιο υπάρχουν ακόμη περισσότερες μανιακές καταγγελίες περί μη πίστης απʼ ό,τι στην Καινή Διαθήκη. Επιπλέον το Ισλάμ δεν κατάφερε να περιορίσει τα κρούσματα βίας και να δείξει την μετριοπάθεια, που δείχνει ο Χριστιανισμός τους τελευταίους δύο αιώνες. Οι Ταλιμπάν, η Αλ Κάϊντα και η Μπάντρ Κόρμπς του Ιράκ (την οποία διευθύνει το Ανώτατο Συμβούλιο Ισλαμικής Επανάστασης της χώρας) είναι εξτρεμιστικά αλλά ορθόδοξα κινήματα - γεννήματα του Κορανίου, που υποτιμά τις γυναίκες και διατάσσει τους πιστούς του να κηρύξουν ιερό πόλεμο (τζιχάντ) ενάντια στους αιρετικούς και τους «απίστους». Οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι μπορεί να το θεωρήσουν ως παρερμηνεία - αλλά γιατί ο Αλλάχ η ο προφήτης του ο Μωάμεθ προκάλεσαν τέτοια σύγχυση; Ακόμη και οι δύο μεγαλύτερες σέκτες του Ισλαμισμού, οι σιίτες και οι σουνίτες, βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση μεταξύ τους στο Ιράκ, αλλά και αλλού.

 
Ο ευμεγέθης διώροφος εικονιζόμενος ναός έχει ανεγερθεί στη Σρι Λάνκα, προκειμένου να στεγάσει το μοναδικό δόντι, που σύμφωνα με την βουδδιστική παράδοση διασώθηκε μετά την αποτέφρωση του Βούδδα. Πλήθος προσκυνητών τον επισκέπτονται καθημερινά, για να καταθέτουν τις προσφορές τους και να συμμετέχουν στις ιεροτελεστίες σεβασμού στο δόντι. Το ίδιο το δόντι όμως δεν επιτρέπεται να αποκαλυφθεί ποτέ σε κανέναν. Μικρή λεπτομέρεια: Το μοναδικό δόντι του Βούδδα φυλάσσεται επίσης στο ναό Ling Guang στην Κίνα, στο μοναστήρι Fo Guang Shan στην Ταϊβάν και στο ναό Engakuji στην Ιαπωνία.
  Οι μουσουλμάνοι, μας λένε, είναι πραγματικά ευαίσθητοι και πληγώνονται, όταν κάποιος κοροϊδεύει την θρησκεία τους. Ο θεός τους και υποτιθέμενος δημιουργός τους δεν διαθέτει κάποια αίσθηση του χιούμορ; Το γέλιο δεν είναι δικό του δημιούργημα; Και μήπως είναι τόσο αδύναμος, ώστε να μην μπορεί να αντιμετωπίσει ένα αστείο, χωρίς να προστρέξουν προς υπεράσπισή του κάποιοι ιερωμένοι, οι οποίοι είναι ανίκανοι να αντιληφθούν τον οποιονδήποτε αστεϊσμό; Οι μουσουλμάνοι, ισχυριζόμενοι ότι είναι υπερευαίσθητοι και ότι πληγώνονται από σκίτσα, αποκτούν προνόμια. Όλοι οφείλουν να τους μιλούν με ιδιαίτερη προσοχή και να τους αντιμετωπίζουν με μεγάλη επιείκεια.
     Είναι γεγονός, ότι στην Αγγλία υπάρχει νόμος κατά της βλασφημίας για την προστασία των δογμάτων της Εκκλησίας της Αγγλίας. Η αρχή της ισότητας επιβάλλει την ισχύ αυτού του νόμου και για τις άλλες θρησκείες. Σήμερα όμως αποτελεί νεκρό γράμμα, και η καλύτερη λύση θα ήταν να καταργηθεί, όπως άλλωστε έχει προτείνει η Νομική Επιτροπή επανειλημμένως και σε διαδοχικές κυβερνήσεις, οι οποίες όμως κωφεύουν. Τώρα όμως η ιδέα της βλασφημίας έχει μετονομασθεί σε ασέβεια των θρησκευτικών συναισθημάτων του άλλου, πράγμα που την έχει καταστήσει άτρωτη. Η τωρινή κυβέρνηση μάλιστα προχώρησε στην ποινικοποίηση αυτής της «ασέβειας» μετονομάζοντάς την σε «προτροπή σε θρησκευτικό μίσος» και ψηφίζοντας σχετικό νόμο.

    Οι νόμοι βεβαίως ψηφίζονται για την προστασία των ανθρώπων και υπάρχουν πλείστοι νόμοι γιʼ αυτόν τον σκοπό· μέχρι τώρα δεν είχαμε νόμους για την προστασία των ιδεών. Στις 20 Φεβρουαρίου ο πάπας Βενέδικτος XVI έκανε έκκληση για αμοιβαίο σεβασμό των θρησκειών και των συμβόλων τους –μόνο που παρέλειψε να ζητήσει ανάλογο σεβασμό και προς τους άθεους.

     Υπό την πίεση των θρησκευτικών ηγετών και την κοινή τους βούληση για εξουσία το Συμβούλιο της Ευρώπης εξετάζει την θέσπιση νόμων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα Ηνωμένα Έθνη, που θα επιβάλλουν τον «σεβασμό των θρησκευτικών συναισθημάτων» παγκοσμίως.



«Σκοπός τους είναι να περάσουν διεθνείς νόμους, για να περιορίσουν την ελευθερία της έκφρασης σχετικά με τη θρησκεία», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Δανίας Άντερς Φογκ Ράσμουνσεν ύστερα από την κλιμάκωση των θρησκευτικών εξεγέρσεων σε μουσουλμανικές χώρες εξ αιτίας των σατιρικών σκίτσων του Μωάμεθ, που δημοσιεύτηκαν σε δανέζικη εφημερίδα. Στην φωτογραφία η καιόμενη από το εξαγριωμένο μουσουλμανικό πλήθος πρεσβεία της Δανίας στη Δαμασκό.

  H εισαγωγή της λέξης συναισθήματα στοχεύει σε μία επίφαση ανθρωπιάς. Οι έλλογοι όμως άνθρωποι δεν μπορούν να σέβονται την θρησκεία –αν ενδιαφερόμαστε να υπερισχύσει η εντιμότητα της υποκρισίας– και το να δείχνουμε ψευτοσεβασμό στις θρησκείες δεν θα ήταν μόνο ανέντιμο, αλλά θα επέτρεπε τον θρίαμβο των προλήψεων και των προκαταλήψεων του Μεσαίωνα και την παράλληλη άρση των κοινωνικών και ατομικών ελευθεριών, που με τόσο κόπο και πόνο κατέκτησαν οι άνθρωποι τους τελευταίους αιώνες.
     Εν κατακλείδι, αντί να είμαστε πρόθυμοι να περιορίσουμε την ελευθερία του λόγου χάριν του υποκριτικού σεβασμού προς την θρησκεία, θα έπρεπε να περιορίσουμε τον σεβασμό προς την θρησκεία χάριν του ελεύθερου λόγου. Αυτό επιτάσσει η αναζήτηση της αλήθειας και της ελευθερίας.

                                                                                             Μπάρμπαρα Σμόκερ, Περιοδικό «Free Inquiry»

Κυβερνητικές Ατασθαλίες: Μια Πρώτη Γεύση


Κυβερνητικές Ατασθαλίες: Μια Πρώτη Γεύση





Με όπλα, το δοκιμασμένο Θατσερικό δόγμα, ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική οδός (ΤΙΝΑ) και την επίκληση των πατριωτικών αισθημάτων των Ελλήνων, βοηθούντος φυσικά και του Καρατζαφέρη με δοκιμασμένη θητεία στις πατριωτικές εργολαβίες, η Κυβέρνηση δεν κοπίασε και πολύ να περάσει τα πιο σκληρά, αλλά κυρίως τα πιο άδικα, που έχουν θεσπιστεί ποτέ στη χώρα αυτή, μέτρα.
Αναφορικά με το έλλειμμα των δημοσίων δαπανών, αφήνει ανενόχλητα τα κανάλια της παραπληροφόρησης να καλλιεργούν την εντύπωση ότι κύριοι υπεύθυνοι είναι οι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι, αποκρύπτοντας προκλητικά το γεγονός ότι
  1. η συγκεκριμένη αυτή κατηγορία απορροφά μόνο το 28% τωνδημοσίων δαπανών, ποσοστό μικρότερο του αντίστοιχου γερμανικού, ενώ τα τοκοχρεολύσια το 41.2%,
  2. ο προϋπολογισμός του 2010 δεν προβλέπει ούτε ένα ευρώ περικοπή των εξοπλιστικών δαπανών, σε αντίθεση με τηνΠορτογαλία που περικόπτει το 40%,
  3. προβαίνει, παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση, σε επικύρωση της συμφωνίας για την αγορά των περίφημων έξι γαλλικών φρεγατών, ύψους 2,5 δις ευρώ.
  4. Οι υπάλληλοι της βουλής όχι μόνο συνεχίζουν να απολαμβάνουν τους 16 μισθούς τους, αλλά πληθύνονται κι από πάνω.
Παρ’ όλα αυτά ο ευκολόπιστος ελληνικός λαός παραδίδει στην κυβέρνηση λευκή επιταγή υποκύπτοντας στις δήθεν καλές της προθέσεις για το δίκαιο επιμερισμό των βαρών.
Είναι όμως έτσι;
Όχι φυσικά. Ήδη τα πρώτα σημάδια της διαιώνισης των προηγούμενων πρακτικών σφετερισμού του δημοσίου χρήματος και υπέρογκων αμοιβών στους ημετέρους αρχίζουν να εμφανίζονται στις στήλες των εφημερίδων, όχι δειλά, αλλά κραυγαλέα.
Απ’ όσα υπέπεσαν στην αντίληψή μου μέχρι τώρα έχουμε:
1. Την άρνηση δημοσιοποίησης του μισθού του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΤ Γ. Γαμπρίτσου, γεγονός που εξόργισε τον πρόεδρο της βουλής Φ. Πετσάλνικο.
2. Τα τεκταινόμενα, τόσο στο Διπλωματικό Γραφείο του πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου όσο και στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού, Δ. Δρούτσα. Ενώ λοιπόν ο πρωθυπουργός όχι μόνον ευαγγελίζεται περικοπές, αλλά έχει ήδη βάλει μάχαιρα σε εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, στο ίδιο του το Γραφείο και με τις ευλογίες αυτού του ιδίου, μια φιλότιμη υπάλληλος ενθυλακώνει μηνιαίως το ποσόν των 4.800 + 4.800 + 2.700 = 12.300 (στρογγυλεμένα) ευρώ τον μήνα!
3. Την κατανομή 28,000 ωρών, πλασματικών υπερωριών σε σαράντα υπαλλήλους του υπουργείου της κας Μπατζελή, ποσό που αναλογεί σε επιπλέον 500-600 ευρώ το μήνα για όλο το 2010, με τη δικαιολογία της εκκαθάρισης των οργανισμών βάμβακος και καπνού, οργανισμών που έπαψαν να υφίστανται από δεκαπενταετίας.
Στο ίδιο σημείωμα αναφέρεται και η πρόσληψη σε κρατική ασφαλιστική εταιρία, 25 ατόμων μέσω πολυεθνικής εταιρίας μίσθωσης εργαζομένων, η οποία ενώ εισπράττει 1400 ευρώ το κεφάλι αποδίδει στα κεφάλια, δηλαδή στους εργαζόμενους τα μισά
4. Το συνεχιζόμενο «πάρτι» αμοιβών στον ΟΠΑΠ. Έτσι, την ώρα που η κυβέρνηση «κόβει» τα επιδόματα των δημόσιων υπαλλήλων και μειώνει τις δαπάνες, στον ΟΠΑΠ συνεχίζεται το πάρτι των υψηλών αμοιβών, του βολέματος των αρεστών, των «βλαπτικών» αποφάσεων, που θέτουν σε κίνδυνο τα συμφέροντα του οργανισμού, όπως έλεγαν και οι εκπρόσωποι του λαού. Συνοπτικά, ενώ ορίστηκαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ.κ. Χάρης Σταματόπουλος και Γιάννης Σπανουδάκης αντίστοιχα, οι αμοιβές τους δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Πληροφορίες από τον οργανισμό αναφέρουν ότι οι μηνιαίες αποδοχές ανέρχονται σε 15.500 ευρώ ο καθένας, ενώ τα πρόσθετα bonus θα ορισθούν στη σύμβασή τους.
Και μια τελευταία ερώτηση. Υπάρχει περίπτωση να μάθουμε κάτι και για τις αμοιβές των νέων διοικητών και υποδιοικητών των νοσοκομείων που διορίστηκαν πρόσφατα;
ΥΓ. Σημερινά νεώτερα:
(αναδημοσίευση από e-cynical.blogspot.com/2010/03/blog-post_23.html)
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails