Μα πού ζούμε; Είναι δυνατόν εν έτει 2010 μια κοινωνική κατηγορία να βραχυκυκλώνει όλες τις υπόλοιπες "στεγνώνοντας" την αγορά; Να ζημιώνεται η οικονομία σε δύσκολες ώρες, να μην κινούνται τα Ι.Χ.; Τι, τέλος πάντων, είναι αυτοί οι φορτηγατζήδες; "Επιχειρηματίες" δεν τους λες, "εργαζόμενους" δεν τους κάνεις. Μήπως έφθασε η ώρα να βγουν από τη μέση;
Αν δεν είναι πρωτοφανής, είναι σπάνια η ομοθυμία με την οποία πολιτική εξουσία, κοινή γνώμη και εκφραστές της καταδικάζουν μια κοινωνική ομάδα και συνηγορούν υπέρ των στόχων της πρώτης. Η καταδίκη φαίνεται να έχει ρατσιστικά χαρακτηριστικά: Υποβάθμιση του "άλλου" για να ανυψωθεί το "εγώ".
Πέραν, όμως, των ρατσιστικών χαρακτηριστικών, που προφανώς δεν είναι χωρίς σημασία, το "δίκιο" είναι όλο με την άλλη πλευρά; Με την κυβέρνηση και τον κ. Μίχαλο;
Σε κάθε περίπτωση "απελευθέρωσης", είτε πρόκειται για "αγορά" είτε για "επάγγελμα", το επιχείρημα είναι το ίδιο και εξαντλείται στο αξίωμα: Με την απελευθέρωση θα τονωθεί ο ανταγωνισμός και θα πέσουν οι τιμές. Τελεία, παύλα.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων, το επιχείρημα είναι αστείο. Συνήθως διότι της απελευθέρωσης έπονται διάφορα τραστ και καρτέλ. Εν προκειμένω, είναι ορατό ότι θα δημιουργηθούν ορισμένες εταιρείες που θα ελέγξουν και τις τιμές. Ήδη το επάγγελμα δεν είναι τόσο κλειστό όσο θέλουν κάποιοι να υποστηρίζουν. Προχθές, για παράδειγμα, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε (Mega) ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξεμείνουν τα πρατήρια από καύσιμα, αφού οι εταιρείες έχουν δικά τους βυτία τροφοδοσίας, τα οποία δεν εξαρτώνται από την απεργία, ή, όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, οι εταιρείες πηγαίνουν και παίρνουν μεταφορείς από τη Βουλγαρία και σε μικρότερες τιμές. Άρα, ούτως ή άλλως, κάποιου είδους "απελευθέρωση" υπάρχει, την επιβάλλει η αγορά και η παγκοσμιοποίηση. Προς τι, λοιπόν, πρέπει να υποστηριχθεί η πλήρης και βίαια "απελευθέρωση" με έξωθεν (κρατική) παρέμβαση; Εν τέλει, αν πρέπει να επιβληθεί η ελεύθερη αγορά, γιατί αυτό να μη γίνει με τους κανόνες της;
Αν στην ελεύθερη αγορά "όλα έχουν την τιμή τους", θα μπορούσε απλώς να αποτιμηθεί η αξία της άδειας των μεταφορέων και να καταβληθεί η σχετική αποζημίωση.
Υπάρχουν και προκλητικότερες "απελευθερώσεις". Ποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι αν τα πρατήρια απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 200 μέτρα, θα πέσουν οι τιμές των καυσίμων;
.
Παμε στοιχημα. Δεκα να βαλεις το ενα διπλα στο αλλο θα εναρμονισθουν με αγαστη συνεργασια!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για τα Φαρμακεια........μα το επαγγελμα ειναι ηδη ΑΝΟΙΧΤΟ........βεβαια......δεν μπηκαν ακομη στα ΣΟΥΠΕΡ -ΜΑΡΚΕΤ......αυτος ειναι ολος ο καημος!!!!!!!!
Οσο για τους ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΔΕΣ και ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ξερουν που πατουν.............αν ανοιξουν το στομα τους πολλοι ΕΘΝΟΠΑΤΕΡΕΣ θα ψαχνουν λαγουμια.
ναι στην απελευθέρωση για να μπορώ να ανοίξω όπου θέλω φαρμακείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήναι και στα πολλά βενζινάδικα, δυο έχω στη γειτονιά μου και βάζω από το πιο φθηνό...
είσαι σίγουρος πως δεν θα πέσουν οι τιμές?
Γιάννης
αποζημιώσεις γιατί να δοθούν? Ειδικά στους παλαιούς οδηγούς που ήταν ολιγοπώλιο και κέρδιζαν πολλά?
ΑπάντησηΔιαγραφή@taspa
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μέθοδος της αυταρχικής (έως χουντικής) διακυβέρνησης με βρίσκει εντελώς αντίθετο. Να είναι ανοικτό ένα επάγγελμα αλλά ανοικτό για ποιούς και πως;
@Ανώνυμος (29 Ιούλιος, 2010 14:55)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Γιάννη,
Δεν είμαι απόλυτα ειδικός στο θέμα αλλά είδες εσύ πχ. τα άπειρα σουπερμάρκετ της Αττικής να οδηγούν σε μείωση τιμών; Εγώ θα έλεγα μάλλον το αντίθετο !
@Ανώνυμος (29 Ιούλιος, 2010 14:57)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή δικαιούμαι εγώ αν σου πουλήσω κάτι 300.000 ευρώ (όπως έκανε το κράτος μας με τις άδειες) να έλθω μια ημέρα και να σου πω ότι αυτό που αγόρασες σήμερα δεν αξίζει τίποτα;
Και αυτό το παρμύθι με τις δεύτερες 'δωρεάν' άδειες τι είναι; ο κάθε ένας θα μπορεί να πάρει μια άδεια δωρεάν που οπότε βρίσκεται η "διευκόλυνση";
Με αυτά και με αυτά δεν με πείθουν πλέον οι κυβερνώντες. Μου προξενούν δυσπιστία για να μην πω άλλα πράγματα ...
Νομιζω πως τα ιδια υποστηριζουμε!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@taspa
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ίδια υποστηρίζουμε οπότε πρέπει τώρα να βρούμε τις ειδικές παραλλαγές αντίληψης καθώς και τις λεπτεπίλεπτες ιδεολογικές μας διαφορές ώστε να ιδρύσουμε άλλα δύο αριστερά γκρουπούσκουλα … έτσι νομίζω ότι θα γίνουν 267 και μαζί με το καημένο το κκ, εν συνόλω 268 !
:-)))))