Αποφάσισα, για να τιμήσω και εγώ – με τον τρόπο μου – την επέτειο, να χρησιμοποιήσω ένα κείμενο που έγραψα παλιότερα για άλλο λόγο. Ελπίζω εφέτος να μειωθεί ο βομβαρδισμός μας με διάφορα του τύπου «οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες» και άλλα τέτοια αφελή ή απλώς ηλίθια κλισέ.
Περιμένω να βρεθεί κάποιος ιστορικός επί τέλους με σοβαρή ιστορική γνώση αλλά και με θάρρος και ειλικρίνεια να μας πει με δομημένο και κατανοητό τρόπο ότι εμείς οι Έλληνες δεν είχαμε καμία δουλειά με την συμμαχία των Αμερικανο - Εγγλέζων στον δεύτερο πόλεμο !
Η θέση μας ήταν με την Ευρώπη. Ας αντιληφθούμε καμιά φορά ότι ο πόλεμος ήταν ξεκαθάρισμα ισχύος μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης. Η Ευρώπη – έστω ως ασύνδετο σύνολο κρατών τότε - καταστράφηκε (ηττήθηκε) ενώ οι Αμερικάνοι βγήκαν σχεδόν άθικτοι από τον πόλεμο. Ίσως κάποτε να ερευνηθεί και η πραγματική σημασία όπως και οι επιπτώσεις της μέγιστης ίσως γκάφας στην πολιτική και στρατιωτική ιστορία που είναι ή επίθεση της Γερμανίας στην Ρωσία.
Είναι σήμερα γνωστό και γενικά αποδεκτό ότι οι Αμερικανοί ήταν οι συνειδητοί πρωταγωνιστές της εξόφθαλμα ανεδαφικής και άδικης (για τα δύο μεγάλα Ευρωπαϊκά έθνη) συμφωνίας που σηματοδότησε την λήξη του πρώτου πολέμου και στην ουσία προανήγγειλε τον δεύτερο.
Εντονότατη πολιτική δράση αναπτύχτηκε ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού ώστε να διαλυθεί η μακροχρόνια συμμαχία / συνεργασία της Μεγάλης Βρετανίας με την Ιαπωνία πριν τον πόλεμο για να χρησιμοποιηθεί το ‘νησί’ ως προγεφύρωμα για την κατάκτηση και την επικυριαρχία της Ευρώπης.
Γιατί άραγε σχεδόν καμία Ευρωπαϊκή χώρα [ εκτός από εμάς και φυσικά τους Βρετανούς] δεν πολέμησε (στ’ αλήθεια) τους Γερμανούς ;
Ας θυμόμαστε ότι η Αγγλία ευθύνεται για τον αποκλεισμό της Αττικής και την καταδίκη σε λιμοκτονία χιλιάδων Ελλήνων ( δεύτερη φορά το έκαναν, η πρώτη ήταν το Μεσολόγγι ) αλλά και για τον ανελέητο βομβαρδισμό του Πειραιά ταυτόχρονα σχεδόν με την αποχώρηση των Γερμανών με απροκάλυπτο στόχο την πλήρη και καλά σχεδιασμένη από τους Βρετανούς καταστροφή των υποδομών και της κύριας βιομηχανικής περιοχής της χώρας.
Κάποιοι θα πρέπει να πάρουν κάποια στιγμή την ευθύνη να διδάξουν στα παιδιά μας την πραγματική ιστορία αυτού του τόπου.
Αυτά τα περί οι ‘οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες’ και ‘o Γερμανός διοικητής στο Ρούπελ του έδωσε συγχαρητήρια στο Έλληνα διοικητή και μετά τον σκότωσε’ κλπ κλπ και διάφορες άλλες ηλιθιότητες τέτοιου τύπου έχουμε όλοι βαρεθεί να τις ακούμε από μικρά παιδιά !
Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι ανεξαίρετα οι λαοί όταν καλώς ή κακώς εμπλακούν σε πόλεμο τότε πολεμούν. Όπως οι Βιετναμέζοι, όπως οι Έλληνες, όπως οι Ιάπωνες, όπως οι Ρώσοι, όπως οι Παλαιστίνιοι, όπως οι Αρμένιοι, όπως οι Αφγανοί σήμερα όπως οι Αμερικανοί στον πόλεμο της ανεξαρτησίας τους, όπως οι Εγγλέζοι που κατάφεραν να κρατήσουν ελεύθερο – για αιώνες - το νησί τους και τόσοι άλλοι λαοί !
Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν μονοπωλούμε καμία λεβεντιά, διαφορετικά φοβάμαι ότι θα διατηρούμε πάντα μία εγγύτητα προς τα όρια του γελοίου. Ο πόλεμος, η μάχη, δεν δίνει πολλά περιθώρια επιλογών στον άνθρωπο. Δεν θαυμάζω, δεν νοσταλγώ, μόνο σέβομαι και κατανοώ προσβλέποντας πάντοτε στην ειρήνη !
Περιμένω να βρεθεί κάποιος ιστορικός επί τέλους με σοβαρή ιστορική γνώση αλλά και με θάρρος και ειλικρίνεια να μας πει με δομημένο και κατανοητό τρόπο ότι εμείς οι Έλληνες δεν είχαμε καμία δουλειά με την συμμαχία των Αμερικανο - Εγγλέζων στον δεύτερο πόλεμο !
Η θέση μας ήταν με την Ευρώπη. Ας αντιληφθούμε καμιά φορά ότι ο πόλεμος ήταν ξεκαθάρισμα ισχύος μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης. Η Ευρώπη – έστω ως ασύνδετο σύνολο κρατών τότε - καταστράφηκε (ηττήθηκε) ενώ οι Αμερικάνοι βγήκαν σχεδόν άθικτοι από τον πόλεμο. Ίσως κάποτε να ερευνηθεί και η πραγματική σημασία όπως και οι επιπτώσεις της μέγιστης ίσως γκάφας στην πολιτική και στρατιωτική ιστορία που είναι ή επίθεση της Γερμανίας στην Ρωσία.
Είναι σήμερα γνωστό και γενικά αποδεκτό ότι οι Αμερικανοί ήταν οι συνειδητοί πρωταγωνιστές της εξόφθαλμα ανεδαφικής και άδικης (για τα δύο μεγάλα Ευρωπαϊκά έθνη) συμφωνίας που σηματοδότησε την λήξη του πρώτου πολέμου και στην ουσία προανήγγειλε τον δεύτερο.
Εντονότατη πολιτική δράση αναπτύχτηκε ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού ώστε να διαλυθεί η μακροχρόνια συμμαχία / συνεργασία της Μεγάλης Βρετανίας με την Ιαπωνία πριν τον πόλεμο για να χρησιμοποιηθεί το ‘νησί’ ως προγεφύρωμα για την κατάκτηση και την επικυριαρχία της Ευρώπης.
Γιατί άραγε σχεδόν καμία Ευρωπαϊκή χώρα [ εκτός από εμάς και φυσικά τους Βρετανούς] δεν πολέμησε (στ’ αλήθεια) τους Γερμανούς ;
Ας θυμόμαστε ότι η Αγγλία ευθύνεται για τον αποκλεισμό της Αττικής και την καταδίκη σε λιμοκτονία χιλιάδων Ελλήνων ( δεύτερη φορά το έκαναν, η πρώτη ήταν το Μεσολόγγι ) αλλά και για τον ανελέητο βομβαρδισμό του Πειραιά ταυτόχρονα σχεδόν με την αποχώρηση των Γερμανών με απροκάλυπτο στόχο την πλήρη και καλά σχεδιασμένη από τους Βρετανούς καταστροφή των υποδομών και της κύριας βιομηχανικής περιοχής της χώρας.
Κάποιοι θα πρέπει να πάρουν κάποια στιγμή την ευθύνη να διδάξουν στα παιδιά μας την πραγματική ιστορία αυτού του τόπου.
Αυτά τα περί οι ‘οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες’ και ‘o Γερμανός διοικητής στο Ρούπελ του έδωσε συγχαρητήρια στο Έλληνα διοικητή και μετά τον σκότωσε’ κλπ κλπ και διάφορες άλλες ηλιθιότητες τέτοιου τύπου έχουμε όλοι βαρεθεί να τις ακούμε από μικρά παιδιά !
Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι ανεξαίρετα οι λαοί όταν καλώς ή κακώς εμπλακούν σε πόλεμο τότε πολεμούν. Όπως οι Βιετναμέζοι, όπως οι Έλληνες, όπως οι Ιάπωνες, όπως οι Ρώσοι, όπως οι Παλαιστίνιοι, όπως οι Αρμένιοι, όπως οι Αφγανοί σήμερα όπως οι Αμερικανοί στον πόλεμο της ανεξαρτησίας τους, όπως οι Εγγλέζοι που κατάφεραν να κρατήσουν ελεύθερο – για αιώνες - το νησί τους και τόσοι άλλοι λαοί !
Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν μονοπωλούμε καμία λεβεντιά, διαφορετικά φοβάμαι ότι θα διατηρούμε πάντα μία εγγύτητα προς τα όρια του γελοίου. Ο πόλεμος, η μάχη, δεν δίνει πολλά περιθώρια επιλογών στον άνθρωπο. Δεν θαυμάζω, δεν νοσταλγώ, μόνο σέβομαι και κατανοώ προσβλέποντας πάντοτε στην ειρήνη !
.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι ΚΥΒΕΡΝΏΝΤΕς θα πρέπει να πάρουν την ευθύνη
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι να διδάξουν στα παιδιά μας την πραγματική ιστορία αυτού του τόπου..:-)
GRSAIL B.Bimbo
ΑπάντησηΔιαγραφήτην ιστορία την γράφουν και την διδάσκουν οι νικητές.
Και φυσικά οι έλληνες πολέμησαν με θάρρος και λεβεντιά(όχι όλοι) αλλά όποιον λαό τον ρίξεις στον πόλεμο θα πολεμήσει.
Μας έχουν μάθει να κοιτάμε μόνο τις μάχες.
Διότι εάν κατανοούσαμε τι κρύβετε κάτω από το χαλάκι,ποιοί τροφοδοτούσαν τον χίτλερ ποιοί κονομούσαν ποιοί απόκτησαν δικαιώματα παρά τα αίσχη τους και μας κυβερνούν ακόμη και σήμερα δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι θα αναφωνούσαμε ΑΕΡΑ
@B.Bimbo
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι κυβερνώντες κυβερνούν οι ιστορικοί εξ-ιστορούν :-)
@tiktos
ΑπάντησηΔιαγραφή.. η εργαλειοποίηση της ιστορίας αποτελεί έναν από τους χυδαιότερους τρόπους βιασμού της αλήθειας και του πνεύματος !
Συμφωνώ με τον Tiktos.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροκειμένου να βαλουμε μια ταξη και να δωσω την δική μου αποψη,παρακαλω καλέ μου, εξηγησε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν αναφερεσαι στα δυο μεγαλα Ευρωπαϊκά Εθνη,εννοείς Γαλλία-Γερμανία;;;;
@tsaousa
ΑπάντησηΔιαγραφή... κι εγώ συμφωνώ με τον Tiktos
@taspa
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς, Γαλία - Γερμανία !
... η άδικη λύση οδήγησε στην γνωστή ιδεολογική έξαρση και στην άνοδο του Χίτλερ ο οποίος - ας μην ξεχνάμε - άντλησε την τεράστια πολιτική του δύναμη κυρίως από την πεινασμένη και αδικημένη φτωχολογιά !
Το κατάλαβα μπρε...
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ ως ελληνοορθόδοξον τέρας
ΑπάντησηΔιαγραφήσλαβοφέρνω
αν και θά 'πρεπε να υποστηρίζω
τον καρλομάγνο και τα τέκνα του..,
αρνούμαι δηλαδή την μεγαλοσύνη
των βορειοκεντρικοδυτικών πολιτειών..:-D
@tsaousa
ΑπάντησηΔιαγραφήΆαα !!!
:-))
@B.Bimbo
ΑπάντησηΔιαγραφή... αυτό το 'βορειοκεντρικοδυτικών' πολύ στραμπουληγμένο μου ακούγεται ...
:-)))
@grsail,
ΑπάντησηΔιαγραφήεντρυφώντας στα "elitaere" μου έμεινε ελλάτωμα..:-)))
διάβασε και αυτό
ΑπάντησηΔιαγραφήγια τους τελείως "στραμπουληγμένους"..:
Μικρή συμβολή στη διαρκή ανάγκη αυτογνωσίας
http://ditikimessinia.blogspot.com/2009/10/blog-post_28.html
Για να καταλάβω. Θεωρείς ότι η αντίσταση (που ήταν ο πραγματικός πόλεμος) από το '40 μέχρι το '44 ήταν καθοδηγούμενη; Και στην Ελλάδα και στην Γιουγκοσλαβία και στην Ιταλία και στην Πολωνία και στην Γαλλία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιά να μην λες ότι είμαι μόνο μαύρη αντίδραση, θα έθετα το εξής ερώτημα,πως ο ναζιστοφασίστας Μεταξάς,προέβλεψε 10 χρόνια πριν την γερμανο-ιταλική εισβολή την εμπλοκή της Ελλάδας σε έναν τέτοιο πόλεμο, που είχε σαν επακόλουθο τον προγραμματισμό και την κατασκευή αμυντικών έργων όπως το Ρούπελ υπ ευθύνη του?Μην ήτανε ο βασιληάς?? Η μήπως η γεωγραφική θέση της χώρας, σε συνάρτηση με τον φλογερό εναγκαλισμό της μπανανίας αποικίας από την βρετανική στοργική
ΑπάντησηΔιαγραφήκυριαρχία,που διαφύλασε έναν στρατηγικό στόχο
τεράστιας γεωστρατηγικής σημασίας γιά την εποχή??
Η μπανανία ήταν χθες υπό αγγλική κυριαρχία,ενώ σήμερα υπό αμερικανική. Αν το αφεντικό αποφασίσει να γίνουμε ξανά ήρωες πιστεύεις οτί μπορούμε να του το αρνηθούμε???? Τι λες δεν θα πούμε κανένα
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ εεε??
@simple man
ΑπάντησηΔιαγραφή... όχι, θεωρώ ότι αποτέλεσε μεγάλη σπατάλη ανθρώπινων ζωών για λάθος λόγους, αργότερα ο ευγενικός αγώνας των απλών ανθρώπων έγινε - εκατέρωθεν - αντικείμενο στυγνής εκμετάλευσης ...
Για την Γιουγκοσλαβία δεν έχω καλή γνώση αλλά η Ιταλία, η Πολωνία και ιδίως η Γαλλία δεν πολέμησαν τους Γερμανούς ... το μεγαλύτερο μέρος των θυμάτων στην Πολωνία οφειλόταν στο εσωτερικό 'καθεστώς' ...
Εγώ συμφωνώ πάντα με την ΠΑΣΟΚΟΥΣΑ και τον μιχαλάκη ciaοίδη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΈθεσαν την χώρα (δηλαδή τους ανθρώπους της) στην διάθεση των συμφερόντων της Βρετανίας γνωρίζοντας εκ' των προτέρων ότι ο αγώνας θα ήταν χαμένος και με μεγάλο κόστος σε ανθρώπινες ζωές και υποδομές ... το αποτέλεσμα ήταν η καταστροφή, ο εμφύλιος και από τα υποσχεμένα πήραμε με το ζόρι το 50% ... οι 'ηγέτες' μας - της εποχής - δεν είχαν ευθύνη για όλα αυτά ;
@Ανώνυμος 18:02
ΑπάντησηΔιαγραφή... το αν μπορούμε να αρνηθούμε ή να διαχειριστούμε με κάποιο τρόπο την 'πρόσκληση' είναι το μεγάλο ερώτημα, κατά τα άλλα συμφωνώ με όσα λες περί κυριαρχίας ...
@Ανώνυμος 18:08
ΑπάντησηΔιαγραφή... μπράβο ! ...
...και τα περισσότερα θύματα της ελληνικής αντίστασης χαθήκαν από το "εσωτερικό καθεστώς". Κατά τον ίδιο τρόπο ούτε εμείς δεν είχαμε αντίσταση αλλά 500,000 "μαλάκες" που πεθάναν υπό εξωτερική καθοδήγηση εκτελεσμένη από το εσωτερικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήgrsail με κωλαντρίζεις να σου πω πράγματα που δεν
ΑπάντησηΔιαγραφήκάνει να λέμε,όσοι έχουν λίγο μυαλό στο κεφάλι μπορούν να καταλάβουν από τα συμφραζόμενα........
@simple man
ΑπάντησηΔιαγραφή... τα περισσότερα θύματα της Ελληνικής αντίστασης που ήταν ασύγκριτη και ανυπέρβλητη σε ισχύ (εκτός των αμάχων που χάθηκαν από την πείνα και τα αντίποινα που και αυτοί ήταν δυστυχώς πάρα πολλοί) χάθηκαν στα Ελληνικά βουνά μαχόμενοι ευθέως με έναν τρομερό εχθρό ... κάποιοι όμως είχαν ήδη αρχίσει να απεργάζονται άλλα πράγματα ... το κακό ξέσπασε με την αποχώρηση των Γερμανών, τότε έπεσαν οι μάσκες, ο αγώνας καπηλεύτηκε και η χώρα σύρθηκε στην ολοκληρωτική καταστροφή !
Είναι σαν να μου λές ποιός είπε το όχι,τρέχα γύρευε,ότι θέλει να πιστέψει ο καθένας από την
ΑπάντησηΔιαγραφήμεριά που το βλέπει,να γιατί η ιστορία δεν είναι
επιστήμη.
@Ανώνυμος 18:21
ΑπάντησηΔιαγραφή... συζήτηση κάνουμε για να μάθει ο ένας από την συνεισφορά του άλλου, δεν κάνουμε μονομαχίες ...
Εδώ η Ρεπούση και η παρέα της έχουν την απόλυτη πεποίθηση ότι είναι επιστήμονες επειδή διδάσκουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο, είναι αυτό άραγε ένα αξιόπιστο κριτήριο???
ΑπάντησηΔιαγραφή@simple man
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγάλη ευθύνη εκτός των Αμερικανοβρετανών και της δικής μας ‘αστικής τάξης’ έχει – δυστυχώς – και το ΚΚΕ που αντί να παρακάμψει τους ξένους και να έρθει σε απ’ ευθείας συμφωνίες με τους ντόπιους συντηρητικούς, αποκόπηκε από την πολιτική ζωή του τόπου (λειτουργώντας ως ‘ξενόδουλο’) και έριξε την χώρα σε 15-ετή περιπέτεια ! Αν θυμάμαι καλά οι τελευταίες εκτελέσεις έγιναν το 1956 !
[ οι δικοί μας ‘καθεστωτικοί’ δεν έδωσαν εβραίους ή αντιφρονούντες στους Γερμανούς, αυτό όμως έγινε στην Πολωνία, άλλωστε και η σημερινή πολιτική φυσιογνωμία της χώρας αυτής με επιβεβαιώνει ]
@Ανώνυμος 12:42
ΑπάντησηΔιαγραφή... η ιστορία είναι επιστήμη αλλά ταυτόχρονα και μια συζήτηση που πρέπει να παραμένει πάντα ανοικτή και ενεργή ... έτσι τα κεφάλαια 'συμπληρώνονται' η γνώση 'συγκεντρώνεται' και η επανάλληψη ίδιων λαθών αποφεύγεται
Μα αυτό που ενοχλεί περισσότερο δεν είναι η στάση των καθεστωτικών,γερμανοτσολιάδων και αμερικανοθρεμμένων. Αυτοί ήταν αυτοί. Το ΚΚΕ όμως ήταν για τους άλλους...και οι άλλοι έγιναν λίπασμα γλαστρών, φυτωρίων και πολιτικών κάκτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστή η ανάρτησή σου. Μ'αρέσεις.
@simple man
ΑπάντησηΔιαγραφή... ο πατέρας μου πολεμούσε τους Γερμανούς με τον Άρη τέσσερα χρόνια ! Θα φτιάξω κάποια στιγμή ανάρτηση που θα περιγράφει πως τον αντιμετώπισαν όταν κατέβηκε στο χωριό του (Ν. Αγχιαλος Βόλου) ΑΜΕΣΩΣ με το που έφυγαν οι Γερμανοί ... μου έλεγε : οι Γερμανοί έφυγαν και γύρισα στη μάνα μου, τι να έκανα να έμενα στα βουνά με τις αρκούδες ; αυτοί οι άδολοι Έλληνες προδόθηκαν οι προσπάθειές τους η λεβεντιά τους η ανιδιοτέλειά τους χάθηκε ... σπαταλήθηκε ...
Εάν η ιστορία ήταν επιστήμη δεν θα είχαμε αριστερές ούτε δεξιές προσεγγίσεις, δεν θα είχαμε εθνικισμούς αλλά ούτε και Ρεπούσιες τάχαμ επιστημονικές εκδοχές. Θα είχαμε ΑΛΗΘΕΙΑ και η ΑΛΗΘΕΙΑ ως γνωστόν δεν συμφέρει σε κανέναν.....
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 19:06
ΑπάντησηΔιαγραφή... πράγματι, δεν μπορείς να εξυπηρεείς συμφέρον και να απολαμβάνεις και την αλήθεια ... δεν γίνεται.
Για την καθηγήτρια δεν ξέρω, δεν διάβασα το βιβλίο της. Μια δυό φορές που την είδα στην τηλεόραση καλά τα έλεγε αλλά η - εκατέρωθεν - εργαλειοποίηση της ιστορίας ομολογώ ότι με τρομάζει και με απωθεί ... μου γυρίζουν τ' άντερα που λένε ...
Και ποιός δεν εξυπηρέτησε και δεν εξυπηρετεί συμφέροντα σε αυτήν την μπανανία,μήπως η δεξιά??
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως η αριστερά ??? Όσο για την καθηγήτρια (γαλλικά έκανε την αναγόρευσαν καθηγήτρια επειδή το άξιζε η κοπέλα) ανήκει στους μεταλλαγμένους
είναι υβρίδιο,όπως και πολλοί άλλοι.
Η ιστορία δεν είναι επιστήμη, είναι η επιβολή ιδεολογιών,γι αυτό άλλωστε και διδάσκεται στα σχολείά......
ΑπάντησηΔιαγραφή...αυτοί οι άδολοι Ελληνες προδόθηκαν οι προσπάθειές τους η λεβεντιά τους η ανιδιοτέλειά τους χάθηκε...σπαταλήθηκε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΈπιασες τον σφυγμό του πρώτου σχολιασμού μου.
@Ανώνυμος 19:27
ΑπάντησηΔιαγραφή… με μία έννοια υβρίδια είμαστε όλοι …
@Ανώνυμος 19:31
ΑπάντησηΔιαγραφή... επιβολή ιδεολογιών έ; ... μπορείς να το δείς και έτσι ... ας δούμε τι γίνεται στα σχολεία των Σκοπίων της Τουρκίας και ... της Ελλάδας ;-)
@tiktos
ΑπάντησηΔιαγραφή... μιλάμε την ίδια γλώσσα αλλά και με τον ίδιο τρόπο :-)
Φίλε grsail,
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικά η σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων και η αναζήτηση της αλήθειας δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της αναπτυγμένης ευστροφίας του ανθρώπου αλλά και του γονιδίου που κουβαλά.
Πραγματικά χάρηκα που τα είπαμε.
Ωραία συμφωνουμε λοιπόν ως προς τις δύο δυναμεις που βγήκαν πληγωμένες απο τον Πρωτο Παγκόσμιο πόλεμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Εχουμε παράλληλα και την Ιταλία που θεωρεί πως η νίκη της ειναι 'Ακρωτηριασμένη'.
Εμφανίζεται λοιπόν ο φασισμός που δανείζεται θέματα του ακροδεξιού εθνικισμου που βρίσκουν απήχηση σε μια κοινωνία που αισθανεται αδικημένη απο τις συμφωνίες ειρήνης.
Ο πόλεμος του '14,σημαδεψε αναμφισβήτητα την πρόοδο των δημοκρατιών.
Κατεληξε μάλιστα να φαίνεται ως διαμάχη μεταξύ δημοκρατικών και αυταρχικών καθεστώτων.
Εν τουτοις αιτία του πολεμου δεν υπήρξαν οι προβαλλόμενες δήθεν ιδεολογικέ διαφορές.
Αν πραγματι δεχθούμε πως οι δυο κεντρικές δυναμεις ηταν αυταρχικές το απέναντι στρατόπεδο αποτελείτο απο δυο δημοκρατίες .
Της Γαλλίας και της Αγγλίας με την βοήθεια της Ρωσίας την πλεον αυταρχική χώρα της εποχής,ενω στο τέλος του '17 βλέπουμε και την εισοδο της Αμερικής στο πλευρό της συννενόησης.
Με το τέλος του πολέμου βλεπουμε νεα ταξη πραγμάτων στην Ευρώπη.Πιστεύω πως ο Ιστορικός δεν ειναι ακόμη σε θεση να αποφανθεί γιατί επρεπε να ξεκληρισθεί μια γενιά στον συγκεκριμένο πόλεμο.Υπήρξε οσο κι αν δεν το γνωρίζουμε οι πολλοί ενας πόλεμος που αφησε μερικά εκατομμυρια νεκρούς,και στη συνεχεια κληροδότησε τον φασισμό καθώς σε πενόμενες και με αισθημα αδικίας κοινωνίες ο ακροδεξιος εθνικισμός βρίσκει την μεγιστη απηχηση .
Οι σφετεριστες της εξουσίας γίνονται υμνητες της πατρίδας,αναγνωρίζουν στους λαούς τους το δικαίωμα του 'Ζωτικού Χώρου' της εθνικής επεκτασης εν ονόματι της υπεροχής της χώρας,επιβαλλουν την εχθρότητα για καθε ειδους διεθνισμό,προβαλλουν την αποθεωση ενός πανισχυρου κρατους.
Ολα αυτά οδήγησαν τον Χίτλερ στην εξουσία,καθως και η κρίση του '30 ειχε ως αποτελεσμα να αυξηθεί ο κατάλογος των δεξιών δικτατοριών στην Ευρώπη.
Β.Σε ο,τι εχει σχεση με την αντιμετώπιση απο μέρους των Ελλήνων το ακουσμα του πολέμου,ισως και να ειναι γνωρισμα του μεσογειακου ταπεραμέντου ,που και τον πόλεμο τον αντιλαμβανεται σαν λαϊκή γιορτή!!!!
Γεγονός πως ολα εγιναντόσο απότομα,που κανείς δεν καθόταν να καλοσκεφθεί τι εγινε.Το κίνητρο της απειλής της περιουσίας της κατοχής και του κινδύνου της ζωής αγαπημένων προσώπων δεν μπορεί να αποτιμηθεί με επιστημονικά ιστορικούς ορους.
Ειναι γεγονός πάντως πως η ομοψυχία των Ελληνων την ιστορική αυτή ημέρα,ειναι κατι το εντελως ιδιαίτερο για τον Ελληνα.
Κι ενω το φαινόμενο μοιαζει περισσότερο με την ορμη ενός λαϊκου στρατου ,τα σύνορα ειναι αδεια καθώς παρα το γεγονός ,οτι μόλις πριν λιγο καιρό οι Ιταλοί εχουν καταλάβει την Αλβανία ,παρα τον τορπιλισμό της ΕΛΛΗΣ ,ο Μεταξάς δεν εχει φροντίσει να συγκεντρώσει στρεατιωτικές δυναμεις εκεί.
Οι ανδρες τελικά αντιλαμβανονται πως κανείς δεν φροντίζει για εφεδρείες,για ανεφοδιασμό.
Παρ'ολα ταύτα εγινε πραγματι το ακατορθωτο.
Οσο για τα οχυρωματικά εργα του ΜΕΤΑΞΑ στα οποια αναφερεται καποιος φίλος αποδείχθηκαν χαρτινοι πύργοι.
Εγιναν πολλοι νεόπλουτοι εργολάβοι απο τα εργα αυτά,που στην δεκαετία του '50 εκαναν τις πρωτες Πολυκατοικίες στην Θεσ/νίκη.
Δεν πρεπει ν'αδικείς ομως και τον λαό της Γιουγκοσλαβίας που η αντίσταση του πολεμησε καλύτερα και απο τακτικό στρατό.Το να αναφερουμε τις 164 ημερες του Σταλινγκρατ ειναι πλεονασμός.
Οφείλουμε ομως να πουμε πως οι πολεμιστες,οι ηρωες,τα παλληκαρια,στην επιστροφή βρεθηκαν για αναπαυση, ΛΕΡΟ-ΓΙΑΡΟ-ΠΑΡΘΕΝΙ και λοιπές σχολές αποκαταστασης.
@simple man
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλε simple man η συζήτηση δεν ήταν μόνο ευχάριστη (αμοιβαία) αλλά - ελπίζω - και εποικοδομιτική :-)
@taspa
ΑπάντησηΔιαγραφή... συμφωνώ σε ΚΑΘE λέξη !
... για τους Ρώσους δεν είπα τίποτα γιατί εκεί δεν έγινε αντίσταση, εκεί πολέμησαν δύο γιγάντιοι τακτικοί στρατοί με ορθόδοξο και μη πόλεμο !
To roupel den katerefse to parekampsan giati den mboroysan na to katalavoun,espasan ta moutra tous
ΑπάντησηΔιαγραφήgiati ypotimisan ton elliniko strato. Otan katalavan ti epathan syberiferthikan opos sti grammi mazino tin parekampsan. H kainotomia tous itan i kinitikotita ton armaton maxis apenanti se stathera pyrovola,i ypoloipi eyropi polemouse me
andilipseis protou pagkosmiou polemou gi ayto o hitler ekane peripato stin gallia.
Oso gia ton istoriko den einai se thesi,alla oute
ΑπάντησηΔιαγραφήkai tha vrisketai se thesi na gnorisei tin alitheia. Tha periorizetai se ermineies pou haideyoun aytakia kai taytizontai me tin ideologia
tou ekastote kyriarxou. Simera i atlantiki ideologia provalei enan diethnismo pou san klossa
ehei skepasei kato apo tis fterouges pollous
aristerous kommounistodiethnistes,ayto einai to megaleio tis amerikis, anakyklonei idees kai ftiaxnei yvridia skepsis, montela zois pou volevoun poly kosmo pou pisteyei pos skeftetai apo monos tou.
@Ανώνυμος 00:30
ΑπάντησηΔιαγραφή... δεν έχω ειδικές γνώσεις, μου ακούγονται λογικά αυτά που λες οπότε δεν έχω λόγο να τα αμφισβητίσω, θέλω όμως να επαναλλάβω ότι τα μεγάλα κράτη της Ευρώπης και κυρίως (και αυτό έχει την σημασία του) η Γαλλία, ΔΕΝ πολέμησαν στ' αλήθεια τον Γερμανικό στρατό !
@Ανώνυμος 10:26
ΑπάντησηΔιαγραφή... πιστεύω ότι ο πολιτισμός φέρνει τον άνθρωπο όλο και κοντύτερα στην αλήθεια μόνο που το κάνει αργά ... πολύ αργά !
... η παντοδυναμία (πολύ βραχύβια) της Αμερικανικής σκέψης έχει περάσει πλέον στην θέση της (προς το παρόν) υπάρχει άνα μεγάλο κενό !
... η αριστερά - με την κλασική της έννοια - δεν υπάρχει πιά αλλά και όπου τυχόν υπάρχει δεν είναι τίποτε άλλο από ένα απλό φολκλόρ !
Κάνεις λάθος,αντίσταση υπήρξε στη Γαλλία όπως και δοσίλογοι στην Ελλάδα. Ο Ντε Γκώλ και ο Λεκλέρ πολέμησαν με τους συμμάχους στην Αφρική,όπως και η εξόριστη ελληνική κυβέρνηση. Το καθεστώς Πεταίν
ΑπάντησηΔιαγραφήδοσίλογο όπως ήταν αμαύρωσε την γαλλική ιστορία, μη ξεχνάς όμως πως μπουμπούκια τέτοια πάμπολλα είχαμε και εμείς τους γερμανοτσολιάδες.
Δυστυχώς πολιτισμός γενικά και αόριστα δεν υπάρχει,συνήθως ταυτίζεται με το οικονομικό συστημα και το οικονομικό σύστημα,όσο παράξενο και να σου φαίνεται,έχει πατρίδα και κυρίως νόμισμα με εμπροσθοφυλακή το ευρώ. Τα επόμενα δύο σκέλη τα αφήνω ασχολίαστα,γιατί πιστεύω πως η απάντηση του πρώτου σκέλους με καλύπτει.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 12:29
ΑπάντησηΔιαγραφή(α) το Γαλικό μέτωπο στην ουσία έπεσε σε ελάχιστες ΩΡΕΣ !!!
(β) Το σύνολο των ανθρώπων της Γαλλικής αντίστασης (μιας χώρας με δεκαπλάσιο σχεδόν πληθυσμό από της Ελλάδας) ήταν το ένα δέκατο της δύναμης του ΕΛΑΣ.
Ελπίζω τώρα να κατάλαβες τι εννοώ.
@Ανώνυμος 12:37
ΑπάντησηΔιαγραφή... o πολιτισμός δεν καθορίζεται μόνο από όρους οικονομίας, αυτά τα λένε οι επίγονοι του Μαρξισμού και ίσως (λιγότερο) και ο ίδιος ο Μαρξ ... παλιωμένα σύκα :-)
Ναι το γαλλικό μέτωπο έπεσε γιατί οι γερμανοί το
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρέκαμψαν από την αρχή και το βομβάρδιζαν συνεχώς με τα στούκας,δεν τόλμησαν να το αντιμετωπίσουν όπως το Ρούπελ γιά να σπάσουν τα μούτρα τους. Όλη η γαλλική άμυνα βρίσκονταν στη γραμμή Μαζινό, οι περιθωριακές δυνάμεις του Ντε Γκώλ στην ενδοχώρα δεν μπορούσαν να κάνουν απολύτως τίποτα. Τώρα όσον αφορά την Γαλλική αντίσταση υπήρξε και πολέμησε μέσα στην Γαλλία
http://fr.wikipedia.org/wiki/Maquis_%28r%C3%A9sistance%29
ο ποιητής Ρενέ Σαρ ήταν ο περίφημος καπετάν Αλεξάντρ.
Αφού έχεις κόλλημα με τον Ελλάς γιατί τα βάζεις με τον μαρξισμό,μάλλον γιατί άλλο πολιτισμός άλλο κοσμοπολιτισμός έτσι δεν είναι???
Δεν έχει ο Ελλάς το μονοπώλειο της αντίστασης, άσχετα αν οι γυρολόγοι μαρξιστές που τον έκαναν
ΑπάντησηΔιαγραφήκομμουνιστικό μαγαζί κατ αποκλειστικότητα θα σου βαζαν πιπέρι στο στόμα γι αυτά που λες γιά τον
Μαρξισμό.
Βλέπεις τον Ελλάς μου αρέσει να τον γράφω με δύο λάμδα και να μην τον ξεχωρίζω από άλλες αντιστασιακές οργανώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://en.wikipedia.org/wiki/Maquis_%28World_War_II%29
@Ανώνυμος 23:36
ΑπάντησηΔιαγραφή... νομίζω ότι εξήγησα με λεπτομέρεια την θέση μου για το ζήτημα :-)
... και δεν τα βάζω καθόλου με τον Μαρξισμό απλώς με απωθεί καθε μορφής 'θρησκευτικό' κόλλημα !
@Ανώνυμος 23:41
ΑπάντησηΔιαγραφή... δεν ψάχνω για μονοπώλια ... προσπαθώ να αποφύγω τις υπεραπλουστεύσεις, αν αυτό αξίζει 'πιπέρι' ... χαλάλι του !
Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη, αυτή του απλού λαού. Γιά τράβα ρώτα κατά Γοργοπόταμο μεριά τι έγινε μετά με τα γερμανικά αντίποινα? Ανθρωποι που έχασαν πατέρα και μεγάλα αδέρφια τι ζεμάτημα
ΑπάντησηΔιαγραφήφάγανε γιά να λένε διάφοροι σήμερα διάφορες παπαριές χωρίς να ντρέπονται λιγάκι.
Η τακτική γνωστή σαμποτάζ εμείς,μετά ένα καλό γερμανικό ζεμάτημα, και μετά νάσου ο αντάρτης στο
ΑπάντησηΔιαγραφήβουνό. Αν εννοείς αυτή την τακτική οι γάλλοι δε την πολυσυνήθιζαν γι αυτό άλλωστε δεν τρέχανε τόσοι πολλοί πανικόβλητοι στα βουνά να γίνουν αντάρτες.
Έχεις όμως ένα θρησκευτικό κόλλημα με τον Ελάς μα γιατί δεν καταλαβαίνω.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αυτή η ταινία του Παντελή Βούλγαρη σου άρεσε
ΑπάντησηΔιαγραφήεε?? Ίσως γιατί δεν είναι υπεραπλουστευτική όπως
ο μαρξισμός ο κομμουνισμός και άλλες τέτοιες αρχαιότητες και θρησκευτικές εμμονές εε??
Αλλά πάμε στην ταινία να, γιά να μάθουμε την πραγματική ιστορία από έναν αριστερό,κάτι σαν να
μάθαινουν οι δεξιοί ιστορία από το φωτιά και τσεκούρι του Ευάγγελου Αβέρωφ....... ενθουσιασμός
συγκίνηση δάκρυα πω πω πήξαμε στην αντικειμενικότητα.