ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, Ο ΑΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΕΔΩΣΕ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΕ ΟΣΑ ΚΟΛΕΓΙΑ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΠΟΛΛΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑΝ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ... ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ;;;
Ενοχλήθηκαν οι πανεπιστημιακοί γιατί δεν θα μπορούν να κρατούν το μονοπώλιο! Αχ Ελλαδίτσα!
ΑπάντησηΔιαγραφήTα κολεγια που υπαρχουν στην Eλλαδα ειναι τα χειροτερα της Ευρωπης. Τα πανεπιστημια το ιδιο.Τα ΤΕΙ ,μια απο τα ιδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αποψη μου ειναι ολα πρεπει να αξιολογουνται. Οταν το προσπαθησε ο Παπανδρεου, οταν ηταν υπουργος παιδειας,τον λοιδωρουσε και τον εβριζε το καθηγητικο κατεστημενο.
Δυστυχως αυτη η κατασταση θα συνεχισθει και με το ΠΑΣΟΚ στην εξουσια. Οσον αφορα τα κολεγια θα πρεπει να τα κλεισει γιατι το μονο που κανουν ειναι να παραπλανουν τα νεα παιδια.Ολοι αυτοι οι κολεγιαρχες ειναι ενας εσμος αδιστακτων εμπορων της παιδειας που δεν ορρωδούν προ ουδενος ,εχουν προσβασεις στην πολιτικη εξουσια και επιβαλλουν τις αποψεις τους στα πιονια πολιτικους .Δεν ειναι τυχαιο οτι ο Σπηλιωτοπουλος υπεγραψε παρανομα την αδειοδοτηση των ΚΕΣ σε κολεγια λιγο πριν τις εκλογες.
Θα πρέπει να αρθεί η νομιμοποίηση. Κολλέγια του κώλου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπραβο Tsaousa !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβαζω τις αναρτησεις σου και με εντυπωσιαζεις καθε φορα ,με το παραμμιλο στυλ σου και τις ορθες τοποθετησεις σου.Μπραβο και παλι μπραβο.!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι Christos, είμαι θεά.
ΑπάντησηΔιαγραφήOτι εισαι θεά το ξερουν ολοι.Την αναρτηση σου, που αφαιρεθηκε απο τον συγγραφεα θα ηθελα παρα πολυ να ακουσω .Μα παρα πολυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ καλυτερη σου αναρτηση ηταν η " Μ'αναβεις καριολα μου.!
Ελπιζω να μην αφαιρεθει!
@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η θέση περί "καθηγητικού κατεστημένου" πάντα μου δημιουργούσε δεύτερες σκέψεις ... δηλαδή τι πρέπει να γίνει ; να καταργήσουμε τα Πανεπιστήμιά μας ; να εκτελέσουμε τους καθηγητές μας ή να αφήσουμε τα made in USA και made in UK 'κολέγια' να αλωνίζουν την Ελληνική εκπαίδευση και να καθορίζουν το γνωστικό προφίλ της χώρας μας ; Τα Πανεπιστήμιά μας πάσχουν και χρειάζονται αυτονομία και πόρους μαζί με εξορθολογησμό του περιεχομένου σπουδών και του πλήθους των Πανεπιστημίων στην χώρα αλλά και της διαδικασίας επιλογής και εισαγωγής των νέων φοιτητών. Αυτά όλα πρέπει και νομίζω ότι _μπορούμε_ να τα κάνουμε. Όποιος αμφισβητεί ή παρακάμπτει το άρθρο 16 (Δημόσια και Δωρεάν) ας γνωρίζεις ότι το κάνει _πάντα_ εκ' του πονηρού !
@Christos
ΑπάντησηΔιαγραφή... θα επανέλθω αργότερα λόγω έλλειψης χρόνου ... θέλω να σου πω ένα - δύο επιχειρήματα περί αξιολόγησης ...
@tsaousa
ΑπάντησηΔιαγραφή... φυσικά θα πρέπει να αρθεί η νομιμοποίηση.
Καμία (καμία!) χώρα της Ευρώπης δεν έχει τέτοιο πρόβλημα με "απαιτητικά" κολέγια που 'νομίζουν' ότι είναι Πανεπιστήμια. Το πρόβλημα είναι εισαγώμενο και επιβαλλόμενο, μέσω EU, από USA και - κυρίως - UK.
Για παράδειγμα το ποσοστό τριτοβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Γερμανία είναι κάτω του 4% (τέσσερα!) αλλά και αυτό ακόμη είναι μη κερδοσκοπικό και επιδοτείται κατά 50+% από το κράτος !!
Η αξιολογηση γινεται με κριτηρια, ενα σημαντικο κριτηριο ειναι η δημοσιευση σε γνωστα επιστημονικα περιοδικα ερευνες των καθηγητων.Tο γνωστο "publish or perish"ισχυει σε ολα τα καλα πανεπιστημια .Στην Ελλαδα απαξ και εγινε καποιος καθηγητης αραζει και περιμενει να παρει συνταξη,η ανακατευεται με τους πολιτικους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο ισχυει παντου στην Ελλαδα,με ελαχιστες εξαιρεσεις.Ας βαλει ο νεος υπουργος αυτο το απλο κριτηριο και η συμπεριφορα των καθηγητων θα αλλαξει προς το καλυτερο.
Φαινεται απλοικο, αλλα πρεπει να αλλαξουν πρωτα τα κριτηρια αξιολογησης και επεται η αλλαγη της νοοτροπιας.Αλλα ποιος θα δεχθει αξιολογηση ; Ουδεις!
Ειτε αυτος ειναι καθηγητης γυμνασιου,λυκειου,τει, πανεπιστημιου.
@Christos
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία θα ήταν να υπήρχε και ένα profil πίσω από το Christos (όχι ότι είναι απαραίτητο βέβαια) ... επίσης το σχόλιό σου "06 Οκτώβριος, 2009 16:10" δεν ήταν και ό,τι καλύτερο ...
Άν έχεις υπομονή διάβασε τις σκέψεις μου για την εκπαίδευση και την αξιολόγηση :
Εγώ τελείωσα το Πανεπιστήμιο (UOA) σε ‘δύσκολους’ καιρούς, έχω και το μεταπτυχιακό μου (στην Ελλάδα) και όλα. Ο κοπελιά μου επίσης (γιατρίνα). Ο μεγάλος μας ο γιος στο πτυχίο στο Φυσικό (UOA). Ο μικρός μας ο γιος δευτεροετής στις Τηλεπικοινωνίες (UOA). Όπως καταλαβαίνετε η οικογένεια γνωρίζει από Πανεπιστήμια (... γνωρίζει επίσης και από βέσπα ...).
Υπήρξα μεγάλος υποστηρικτής της περιβόητης ‘αξιολόγησης’ μέχρι που κατάλαβα ότι τα διάφορα λαμόγια και οι φιλελε χρησιμοποιούν την έννοια για άλλοθι. Ρίχνω μερικές σκέψεις ανάκατα αφού συζήτηση κάνουμε και δεν παίρνουμε αποφάσεις (ούτε κεφάλια).
- Υπάρχουν ήδη μηχανισμοί ελέγχου στα Πανεπιστήμιά μας (απανωτές κρίσεις, εκλογές καθηγητών, έλεγχος από τους ανώτερους ιεραρχικά κλπ κλπ)
- Υπάρχει αξιολόγηση που δεν εμπεριέχει ιδεολογικά κριτήρια στο χέρι μας είναι να συγκεντρώσουμε τα κριτήρια και τους κανόνες και να την εφαρμόσουμε. Αυτά περί αριστερής, δεξιάς, κεντρώας και αμφιδέξιας αξιολόγησης υπάρχουν βέβαια αλλά είναι ΟΛΑ εκ του πονηρού.
- Η αξιολόγηση (καλό και θετικό πράγμα) δεν πρέπει να εκπέσει (εκχυδαϊστεί ;) στο επίπεδο το ‘audit’, για πανεπιστήμια μιλάμε και όχι για εργοστάσια παραγωγής αρωματικών προφυλακτικών.
- Η αριστερά έχει κάνει ΜΕΓΑΛΗ ζημιά στο Πανεπιστήμιο διότι υποδαύλισε και συντηρεί τον άκρατο κομματισμό ΠΑΝΤΟΥ! (δεν μιλάω για τις άλλες παρατάξεις γιατί από αυτές δεν περιμένω καλό ...)
- Αυτό που πιπιλάνε ορισμένοι «υποβάθμιση των πτυχίων στην αγορά» τι είναι ; Ένα πτυχίο που εμπεριέχει πραγματική δουλειά και γνώση δεν γίνεται να υποβαθμιστεί – είναι αξία από μόνο του – χεστήκαμε επί τέλους για την αγορά. Προτιμάω να είμαι ένας ταξιτζής που ξέρει τον νόμο της απροσδιοριστίας και την μέθοδο των ελαχίστων τετραγώνων παρά ένας ταξιτζής που ΔΕΝ ξέρει τον νόμο της απροσδιοριστίας και ΔΕΝ ξέρει την μέθοδο των ελαχίστων τετραγώνων. Αυτός ο ταξιτζής ο φανταιζί, ή μήπως είναι τορναδόρος; μήπως είναι ψήστης; είναι πολίτης που δύσκολα μανιπουλάρεται και θα ‘φκιάσει’ σίγουρα παιδιά που θα είναι καλύτερα από αυτόν ! Αυτά τα παιδιά θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μετατρέψουν την πολεμική βιομηχανία – για παράδειγμα – σε μηχανές παραγωγής ροζ χαρτομάντιλων (πχ λέμε).
- Αυτή η «μαζική παραγωγή πτυχίων» τι είναι. Είναι κακό κάποιος να έρθει σε επαφή με την συστηματική γνώση που συγκέντρωσε το είδος τα τελευταία 30 χιλιάδες χρόνια; Και αν έρθει μετά πρέπει οπωσδήποτε να κυκλοφορεί με γραβάτα να έχει σκάφος και μόνο να δίνει διαταγές; Δηλαδή ένας βρώμικος κτηνοτρόφος ανάμεσα στα γελάδια του που έτυχε να βγάλει και Γεωπονική (τυχαία το είπα) μας κάθεται εμάς στο λαιμό; Μας πειράζει κάτι; Ε;
- Το πρόβλημα είναι εντός του Πανεπιστημίου να παράγεται γνώση να συντηρούνται οι μεγάλες αξίες (αυτές οι διαχρονικές και πανανθρώπινες ντε!) και να εφευρίσκονται νέες! Οι διδάσκοντες να σέβονται ο ένας τον άλλον και τον εαυτό τους – να έχουν ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής.
- Η πολιτεία επί τέλους να δώσει τους οικονομικούς και άλλους πόρους που δικαιούνται τα Πανεπιστήμια. Είναι υποχρεωμένη να το κάνει, το λεει το ρημάδι το Σύνταγμα!
- Τα Πανεπιστήμια πρέπει επί τέλους να λειτουργήσουν αυτόνομα, αυτοδιοίκητα και αυτοδύναμα!
Grsail πιστεύω ότι όλοι αυτοί που δίνουν άδειες σε κολέγια εξετάζουν δύο παράγοντες μόνο:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Ότι γενικά αυτό είναι καλό επειδή τονώνει την αγορά (!!!).
και
2) Ότι ειδικά αυτό είναι καλό για κάποιους συγκεκριμένους επιχειρηματίες.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για επιχειρηματικές αποφάσεις.
@Greek Rider
ΑπάντησηΔιαγραφή... φυσικά και συμφωνώ ... η αμέσως προηγούμενή μου απάντηση στον Christos εμπεριέχει την άποψή μου ...
Αν θελεις grsail ενα profile μου, μπορω να σου πω οτι εχω περασει απο ελληνικο πανεπιστημιο και επειτα απο αμερικανικο. Διδαξα στην Αμερικη οικονομικα και στην Ελλαδα.Η αποψη μου ειναι οτι εκτος 3-4 πανεπστημιων ολα τα αλλα θα επρεπε να κλεισουν. Αν θελουν να τα αφησουν ανοικτα πρεπει να τα κανουν αυτονομα, αυτοδιοικητα και αυτοδυναμα αλλα με ελαχιστη χρηματοδοτηση και αυστηρη αξιολογηση ωστε να ανεβασουν το επιπεδο των σπουδων τους.Να υπαρχει καταταξη ολων των πανεπιστημιων με διεθνη αντικειμενικα κριτηρια και να ξερουμε ποια ιατρικη ειναι η καλυτερη και ποιο φυσικο τμημα ειναι το χειροτερο. Αναλογα με τα rankings να χρηματοδοτουνται με τεραστια ποσα τα καλυτερα για ερευνα και με ελαχιστα τα μετρια και τα κακα πανεπιστημια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυο αρχες επαρκουν:1. οτι δεν μετριεται δεν βελτιωνεται.2.δεν υπαρχει ποιο ανισο πραγμα απο την ιση μεταχειρηση ανισων.
Υ.Γ.ο Παπανδρεου ξερει τι χρειαζεται για την αναβαθμιση των πανεπιστημιων αλλα οι αντιδρασεις απο τους καθηγητες που δηθεν ζητουν αλλαγες, δεν θα τον αφησουν να κανει τις μεταρριθμισεις
@Christos
ΑπάντησηΔιαγραφή"ότι δεν μετριέται δεν βελτιώνεται" ... λογικό ακούγεται αλλά δυστυχώς (ή ευτυχώς) δεν μετριούνται ΟΛΑ τα πράγματα ... αν μάλιστα θυμηθούμε και τον Heizenberg καμιά φορά η 'μέτρηση' λειτουργεί καταστροφικά :-)
Ουδέποτε ήμουν θιασώτης της 'μέτρησης' των πάντων με την χυδαία έννοια των τεχνοκρατών. Δεν πρέπει να συγχέουμε την σημασία της 'αξιολόγησης' με αυτή της 'μέτρησης'. Κατά την άποψή μου είναι δυνατή η αξιολόγηση με καθαρά ποιοτικά κριτήρια και - φυσικά - δεν μιλάω για 'μέτρηση' προσώπων ! Αυτοί που αρνούνται την αξιολόγηση (ΟΛΜΕ, ΔΕΠ κλπ) θα έπρεπε - αντίθετα - να είναι οι πρωταγωνιστές της διατήρησης ποιότητας στις ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, στο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ και στις ΣΧΕΣΕΙΣ. Η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι πλέον στα τελευταία στάδια αποσύνθεσης, οι ελπίδες μου για κάτι καλύτερο μειώνονται ...
Συμπτωματικά έπεσα στη συζήτηση,είναι μάταια η αξιολόγηση κυρίως μεταξύ συγγενών εξ αίματος η
ΑπάντησηΔιαγραφήεξ αγχιστείας,ποιός να αξιολογήσει τι και ποιόν
ο πατέρας, η η μητέρα, το γιό, την κόρη, το γαμπρό
η τη νύφη, καθώς επίσης μιλάμε για σπάνιες περιπτώσεις την γκόμενα......αφήστε την αξιολόγηση
κατά μέρος....είναι πέρα για πέρα υποκειμενική.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο αν δεν απαξιωθεί πλήρως
από τα κορόιδα που κάθε χρόνο διαγωνίζονται και
εγγράφονται σε αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται
ως αναχρονισμός και ως τριτοκοσμική ιδιαιτερότητα μαζί με τα διάφορα κολλέγια από
τα οποία πήρε βασικό τίτλο σπουδών η Δραγωνα
νυν καθηγήτρια ελληνικού πανεπιστημίου.....
ειναι μετά να μην παίρνουμε στα σοβαρά διάφορους
περισπούδαστους?????????
Μετά φταίνε τα κολλέγια.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος (01 Ιούνιος, 2010 15:08 & 15:10)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι μάταιη η αξιολόγηση (με την ιδιαίτερα επεξεργασμένη της έννοια) και επί πλέον δεν φταίνε τα κολέγια ... τότε τι ;
Τότε Δραγωνα και ξερό ψωμί, και κολλέγιο γιαλαντζί
ΑπάντησηΔιαγραφήτέλειωσε και πήρε βασικό τίτλο, και μεταπτυχιακό
και διδακτορικό πήρε στους κουτόφραγκους και όλο
και κάποιον που είχε νόμιμο βασικό τίτλο βισμάτωσε κομματικά για να του φάει τη θέση, μετά είναι να μη λέμε πως η αξιολόγηση είναι υποκειμενική?? Μην αγγίζεται σας παρακαλώ τα ελληνικά πανεπιστήμια ως ψυχροί και τελείως υποκειμενικοί αξιολογητές......φταίνε τα κακά
κολλέγια των κουτόφραγκων που της έδοσαν διδακτορικό?????
@Ανώνυμος (01 Ιούνιος, 2010 15:46)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι (τα κύρια τουλάχιστον) μια χαρά.
Όπως έχω πολλές φορές γράψει χρειάζονται τα κονδύλια που από το Σύνταγμα είναι υποχρεωμένη να τους παρέχει η Πολιτεία, χρειάζονται πλήρη Αυτοδιοίκηση και χρειάζονται πλήρη Αυτοδυναμία. Τίποτε άλλο.
ΥΓ. Το πόσο αντεθνική και πουλημένη είναι η ντόπια ατική τάξη και η πάνω φέτα της μεσαίας φαίνεται και από (α) την έλλειψη εμπιστοσύνης και την εχθρότητα που δείχνουν για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο (β) τα μηδενικά κονδύλια που διθέτουν για έρευνα
Δυστυχώς και τα κύρια πάσχουν.......το τι γίνεται
ΑπάντησηΔιαγραφήμε το συγγενολόι σε κύρια πανεπιστήμια είναι συνταρακτικό....... η ντόπια αστική τάξη χρησιμοποιεί το πανεπιστήμιο για να διορίσει
τα δικά της λαμπρά τέκνα.........η μόνη θεραπεία
δεν είναι η αυτονομία ούτε η αυτοδιοίκηση....αλλά
η αυτοχρηματοδότηση....και ο εξωστρακισμός συγγενών και φίλων.
εξοστρακισμός.....για να μη διαμαρτύρεται ο bbimbo
ΑπάντησηΔιαγραφή