[ Ο ίδιος ο ιδρυτής της «Νέας Δημοκρατίας» ήταν άνθρωπος της διαχειριστικής πράξης, αποκλειστικά. Ακόμα και την είσοδο της Ελλάδας στην «Ευρωπαϊκή Ενωση» την επιδίωξε για λόγους ωμής χρησιμοθηρίας, οικονομικής και αμυντικής – δεν είχε τις προϋποθέσεις να προβληματιστεί για τις ιστορικές παραμέτρους της ένταξης. Κυβέρνησε τη χώρα μετά τη μεταπολίτευση και ούτε καν αντιλήφθηκε το τεράστιο κενό ταυτότητας και συνοχής που κληροδότησε στην ελληνική κοινωνία η δικτατορία: Με τη «Νέα Δημοκρατία» στην εξουσία, κυρίαρχη ιδεολογία ως το πιο απόμακρο χωριό, σχολειό, γειτονιά ή καφενείο ήταν ένας παλαιοημερολογίτικος μαρξισμός δίχως αντίλογο. ]
είναι απόσπασμα από το σημερινό άρθρο του καθηγητή Χρήστου Γιανναρά «Ψήφος εξαλλαγής του σκηνικού». Το επέλεξα όχι λόγω της ‘αντιπολιτευτικής’ του χροιάς αλλά διότι αποτελεί τραγική διαπίστωση μέσα στην λακωνικότητα και την λιτότητά του. Κάθε λέξη του άρθρου περιγράφει με σκληρή απλότητα χωρίς εξάρσεις και εντάσεις την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Η προτεινόμενη διέξοδος στο τέλος του κειμένου αποτελεί κάτι αμφίβολο (ακόμα ίσως και στο μυαλό του συγγραφέα), μια στοιχειώδης αντίπραξη που ίσα ίσα δηλώνει την αγωνία που προκύπτει από το παρόν πολιτικό και κοινωνικό αδιέξοδο. Δεν παύει όμως να είναι μία εν δυνάμει ‘διορθωτική’ αντίδραση.
Αυτό που δημιουργεί πολύ μεγάλη εντύπωση (εκτός του ότι απογοητεύει και εκνευρίζει) είναι το εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό που εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τα δύο μεγάλα κόμματα! (βλ. και εδώ). Ακόμα και η ΝΔ όπου μετά από δεκάδες σοβαρότατα σκάνδαλα, ‘τελική’ καταστροφή της οικονομίας, εξόφθαλμη αλαζονική συμπεριφορά των στελεχών της προς το Ελληνικό κοινό, αδικαιολόγητη βία κλπ (τι να πρωτοπεί κανείς) το κόμμα αυτό εξακολουθεί να συγκεντρώνει σταθερά άνω του 30% των ψήφων μας !
Το πραγματικά ενδιαφέρον ζήτημα εδώ είναι η ‘αδράνεια’ του εκλογικού σώματος. Η απροθυμία δηλαδή του κοινού να ‘τιμωρήσει’ με την εκλογική του προτίμηση λανθασμένες ή αποτυχημένες ή αντιδημοκρατικές ή αυταρχικές πρακτικές. Η απίστευτα ‘κοντή μνήμη’. Η δυσκολία έκφρασης ‘δυσαρέσκειας’ και οι πολύ ‘χλιαρές’ αντιδράσεις πιστεύω ότι είναι αντικείμενο μελέτης τόσο στο πολιτικό όσο και στο κοινωνικό επίπεδο. Τι πραγματικά σημαίνει αυτή η συμπεριφορά; Υποστήριξη; Ανοχή; Αδιαφορία;
Μήπως συμβολίζει την αμετάκλητη βύθιση του Ελληνικού κοινού στον κυνισμό και την απογοήτευση; Δεν είναι αυτά πραγματικά ενδιαφέροντα και προκλητικά ερωτήματα προς τους εδικούς ;
Δεν θα πρέπει το απλό ερώτημα ‘τι έχουμε πάθει’ να απαντηθεί σε όλο το πολιτικό αλλά πρωτίστως κοινωνικό του βάθος;
.
Δεν θα πρέπει το απλό ερώτημα ‘τι έχουμε πάθει’ να απαντηθεί σε όλο το πολιτικό αλλά πρωτίστως κοινωνικό του βάθος;
.
1.δεν΄εχουμε πάθει τίποτε ακόμη,
ΑπάντησηΔιαγραφήγι αυτό και δεν αντιδρούμε....!
2.θα αντιδράσουμε, μόνο τότε,όταν κάποιοι επιτήδιοι και λαοπλάνοι(δες ανδρίκος)
θα μας πείσουν ότι..:
-πρέπει να πάθουμε κάτι-
3.ο κος.καθηγητής Χρήστος Γιανναράς ασς αναρωτηθεί...:
εάν ο ίδιος είχε και έχει τις προϋποθέσεις αυτές όντας επιστήμων....;-)
τέτοιες κοτρώνες
ΑπάντησηΔιαγραφήσαν αυτές της φωτογραφίας
πετάει τελευταία η πρόεδρος για το 2009
του ΟΑΣΕ στόν πούτιν
και κάποιος εισαγγελέας σε μας..:-))
Δεν ξερω αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα. Δεν ξερω αν αυτοί εκχυδαισαν τον λαο ή αν εμεις τους εκμαυλίσαμε. Και τι σημασία εχει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημασία έχει πια ότι η εμπιστοσύνη σε ότιδηποτε είναι ειδος εν ανεπαρκεια.
Σημασία έχει ότι τα δεκάδες δικια, ξεθεμελιώνουν το Δικαιο, δημασία εχει ότι οι δεκάδες δημοκρατίες... ξεχερσώνουν την Δημοκρατία. Πομπηία φίλε μου... και εμεις, δειλοι, άβουλοι, ΜΟΙΡΑΙΟΙ...
@B.bimbo
ΑπάντησηΔιαγραφή1- Ο κάθε ένας όπως το βλέπει βέβαια, αλλά δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι ... δεν έχουμε πιάσει πάτο ακόμα. Ούτε όμως πρόκειται. Υπάρχουν και δυνάμεις και άνθρωποι που δεν θα αφήσουν την χώρα να καταρρεύσει μόνο που φοβάμαι ότι θα το κάνουν ... την τελευταία στιγμή !
2- Ο ρόλος του ‘ανδρίκου’ στη ιστορία της χώρας έχει υπεραπλουστευτεί πολλές από τις πλευρές αυτού του ρόλου έγιναν (και γίνονται) αντικείμενο επιλεκτικής αποσιώπησης. Στην παγίδα αυτή για μη κατανοήσιμους από εμένα λόγους πέφτει και ο Χρήστος Γιανναράς. Τα υπόλοιπα απαντήθηκαν στο (1) :-)
3- Ο άνθρωπος μου είναι σεβαστός και πέραν τούτου ουδέν, αλλά αυτά που έγραψε σήμερα είναι πολύ πυκνά και πολύ κοντά στην αλήθεια, εξ’ ου και ... δυσάρεστα :-|
@B.Bimbo
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως σου έχω ... επανειλημμένα εξηγήσει [ !!!! αυτό και αν είναι θράσος !! ] :-) η Θεοδώρα Μητσοτάκη απλώς εκτελεί εντολές των αφεντικών της. Επειδή ο κος Πούτιν βαρέθηκε να παίζει με κοτρόνες φτιάχνει δύο στρατηγικούς αγωγούς με την Κίνα και έναν (ίσως πολύ σημαντικότερο) με την Ιαπωνία !! Για την Ευρώπη ίσως δεν του περισσεύει πλέον ... δώκαμε ... δώκαμε :-)
Ο ‘εισαγγελέας’ μάλλον ντράπηκε και τον εαυτό του ... τα γυρίζει από εδώ τα γυρίζει από εκεί και όλο ποιο βαθιά στην απαξία χώνεται ... ας πρόσεχε !
@katerina
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξακολουθώ να έχω την σιγουριά ότι ο ‘λαός’ δεν είναι δυνατόν να εκχυδαϊστεί ... η λέξη ίσως. Γι αυτό και την χρησιμοποιώ σπάνια ‘παίζοντας’ αντ’ αυτής με την λέξη ‘κοινό’. Το Ελληνικό κοινό λοιπόν έχει ακόμη εφεδρείες. Δεν διανύσαμε τέσσερις και πλέον χιλιετίες για να παραδοθούμε τώρα. Όπως θα είδες και σε προηγούμενη απάντησή μου εξακολουθώ να είμαι αισιόδοξος. Μόνο που αυτή την φορά τα πράγματα είναι δύσκολα, πολύ δύσκολα. Οι ανθρακωρύχοι της Αγγλίας που είχαν μέσο όρο ζωής τα 35 χρόνια έλεγαν «εγώ δουλεύω για να γίνει ο γιος μου μηχανικός και το εγγόνι μου ποιητής» υπάρχει άραγε και για εμάς αντίστοιχα ευγενικό όραμα ;
To άρθρο δεν υπάρχιε για να το διαβάσω, σβήστηκε λέει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα αυτο για το ισχυρό 30%+ της δεξιάς ουτε κι εγω το καταλαβαίνω.
Εγω δεν ξέρω αν εχω πάθει κατι αλλα οι συμπολίτες που τους ψηφίζουν κάτι εχουν πάθει σίγουρα !
@tzonakos
ΑπάντησηΔιαγραφήαν είδες τέτοιο μύνημα από το GRSAIL μάλλον h google βρίσκεται πάλι σε 'δύσκολες μέρες', το άρθρο ζει και βασιλεύει.
30%+ δυστυχώς δεν υπάρχει μόνο σε ιδεατούς εγκεφάλους που κινούνται στον χώρο της φαντασίας. Ο υπερσυντηρητισμός συνεχίζει ακάθεκτός και αποτελεί κύριο πολιτικό φαινόμενο στην Ευρώπη !
Η wordpress μου έβγαλε μήνυμα οτι εχει διαγραφεί εκεινο το μπλογκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατσε να δω τωρα αν το ανοίγει.
WordPress.com
ΑπάντησηΔιαγραφήThe authors have deleted this blog. The content is no longer available.